piątek, 20 grudnia, 2024
Strona głównaAktualnościJak efektywnie zrealizować kampanię społeczną? Propsy PR stworzyło „Inspirownik”

Jak efektywnie zrealizować kampanię społeczną? Propsy PR stworzyło „Inspirownik”

27 lutego 2024 roku, w Światowy Dzień Organizacji Pozarządowych, Propsy PR udostępniło darmową publikację „Inspirownik”. Jak zrealizować efektywną kampanię społeczną?”, opracowaną przez zespół ekspertów. Poradnik ma na celu zachęcenie do tworzenia zaplanowanych, kreatywnych i skutecznych treści w przestrzeni publicznej. 

„Inspirownik” jest skierowany do organizacji, które działają na rzecz poprawy jakości medycyny, edukacji lub organizacji sportu w Polsce oraz wspierają osoby potrzebujące.

Publikacja zawiera wypowiedzi osób doświadczonych w zakresie tworzenia kampanii społecznych, m.in. Mirelli Panek-Owsiańskiej, ekspertki ds. CSR i ESG, Fatimy Hayatli, liderki zespołu komunikacji Ogólnopolskiego Towarzystwa Ochrony Ptaków, Kamili Malanowicz z fundacji Zwolnieni z Teorii czy Leny Rubenfeld, współdyrektorki FestivALT.

Eksperci agencji Propsy PR podają, że social media to jeden z najtańszych nośników informacji i sposobów dotarcia do odbiorców w Polsce. Jak jednak wskazują badania Stowarzyszenia Klon/Jawor z 2023 roku, świadomość Polaków na temat organizacji pozarządowych najczęściej budują media tradycyjne. Okazuje się, że 30 proc. badanych czerpie wiedzę o trzecim sektorze z telewizji, radia i prasy, a dla 20 proc. są one jedynym źródłem wiedzy. Jak czytamy w komunikacie, w mediach dominują przekazy o charytatywnych działaniach fundacji i prowadzonych przez nie zbiórkach. „Pomimo rewolucyjnej zmiany w transferze wiedzy, jaką dają social media, to nadal telewizja, prasa, radio i serwisy internetowe są jednym z najbardziej wpływowych sposobów docierania do odbiorców: darczyńców, fanów, potencjalnych pracowników czy partnerów” – wyjaśnia Anna Kiedrzyńska-Tui z Propsy PR.

„Kluczowe we współpracy w komunikacji zewnętrznej jest dawanie tyle samo, co branie. To znaczy, że nie można ciągle informować o zbieraniu pieniędzy na cele dobroczynne, lecz należy również nagłaśniać ważne problemy społeczne, oferować analizy, opinie czy ekspertów lub ekspertki do komentowania bieżących wydarzeń i zjawisk” – dodaje Kiedrzyńska-Tui. 

Według danych GUS w Polsce działa ponad 103 tys. organizacji społecznych. Twórcy „Inspirownika” przyznali, że opracowanie publikacji było wyzwaniem ze względu na dużą liczbę powstających kampanii społecznych przeprowadzanych nie tylko przez organizacje pozarządowe, lecz także administrację publiczną, samorządową i podmioty biznesowe. „Dlatego właśnie postanowiliśmy stworzyć bazę inspiracji, która będzie niejako uzupełnieniem tego, co już twórcy kampanii społecznych robią” – informuje Bartosz Łopiński z Propsy PR.

„Inspirownik” składa się z sześciu rozdziałów, w których są zawarte informacje o podejściu strategicznym do tworzenia kampanii społecznych, sposobie ich prowadzenia, promowaniu tematów społecznych w mediach tradycyjnych, identyfikacji wizualnej, marce i roli liderów społecznych oraz podejściu systemowym w monitoringu i ewaluacji projektów. Poradnik informuje m.in. o tym, jak określić wizję i wyznaczyć cel, z jakich elementów składają się skuteczne kampanie, jak komunikować się z dziennikarzami, by zainteresować ich danym tematem, oraz jakie wskaźniki warto mierzyć po rozpoczęciu kampanii. W publikacji zamieszczono również listę kanałów komunikacji dla kampanii społecznych oraz kluczowych pytań o zasoby organizacji, które według ekspertów są przydatne przed rozpoczęciem działań komunikacyjnych. 

Poradnik można pobrać na stronie. (af)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj