sobota, 9 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościJak marki wykorzystują format wymyślony przez Snapchata

Jak marki wykorzystują format wymyślony przez Snapchata

Stories, które Snapchat zaproponował kilka lat temu, zostały już skopiowane przez różne inne media społecznościowe, takie jak choćby Facebook i Instagram. Jak pokazuje digiday.com, funkcja również jest inspiracją dla marek i wydawców, którzy decydują się wykorzystywać ją w swoich mediach i aplikacjach.

Kilka przykładów: wydawca Food Network w swojej aplikacji In The Kitchen zaproponował formę bardzo podobną do Stories. Użytkownicy widzą tam przez krótki czas pogrupowane w kategorie urywki treści; są to zdjęcia lub filmy, które zazwyczaj odsyłają do większego materiału, na przykład strony z przepisami. Różnica między Snapchatem a In The Kitchen polega na tym – pisze digiday.com – że w drugiej aplikacji Stories wyświetlane są na ekranie głównym, a nie w osobnym panelu.


Zdjęcie ze strony digiday.com

Z kolei marka Virgin i wydawca magazynu „People”, by stworzyć własne wersje Stories, współpracują z nowojorskim start-upem o nazwie Apester – opisuje źródło. Młoda firma projektuje materiały na zlecenie, wykorzystując oprócz filmów i zdjęć również GIF-y i quizy. Marki i wydawcy mogą potem umieścić je na swoich stronach i w aplikacjach. Portal people.com, dla przykładu, umieścił w artykule na temat odtwórcy głównej roli w filmie „Czarna Pantera” podobny do Stories materiał, w którym można było znaleźć m.in. quiz.


Zdjęcie ze strony digiday.com

Digiday.com przywołuje zdanie założyciela i CEO Apestera, według którego tego typu treści – dzięki temu, że dają się umieszczać na każdej stronie – mogą zwiększać zaangażowanie użytkowników poza mediami społecznościowymi.

Działalność Apestera i innych podobnego rodzaju firm pokazuje szerszy trend. Zdaniem digiday.com, można spodziewać się zwiększenia liczby Stories w innych sieciach niż Snapchat czy Instagram. Szczególnie, że ta pierwsza ogłosiła niedawno, że umożliwi udostępnianie swoich Stories także poza aplikacją. (mp)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj