niedziela, 22 grudnia, 2024
Strona głównaAktualnościJak to się robi w ochronie zdrowia?

Jak to się robi w ochronie zdrowia?

19 czerwca w Centrum Zdrowia Dziecka w Warszawie odbyła się konferencja naukowa „Jak się robi PR w ochronie zdrowia”. Public relations w branży medycznej – jak to się robi? Prelegentami konferencji byli zarówno przedstawiciele PR, od lat działający w branży medycznej, naukowcy, jak również dziennikarze.

Specyfika kontaktów z mediami została szeroko opisana przez Małgorzatę Wiśniewską z TVP, która mówiła o sposobach przygotowywania interesujących newsów medycznych do programu informacyjnego, a także przez Marka Stankiewicza z Gazety Lekarskiej, który zwracał uwagę na szczególne oczekiwania mediów branżowych w kontaktach z placówkami medycznymi. Uczestnicy dowiedzieli się, między innymi, kto jest zobowiązany do udzielania informacji prasie, a kto może ich udzielać, jakich informacji poszukują dziennikarze, w jaki sposób przygotować się do rozmowy z przedstawicielami mediów.

Swoim doświadczeniem podzielili się także Tomasz Korkosz – aktualny rzecznik prasowy Naczelnej Izby Lekarskiej oraz Paweł Trzciński, były rzecznik prasowy resortu zdrowia, a obecnie Kierownik Zakładu Komunikacji Społecznej Narodowego Instytutu Zdrowia Publicznego w Warszawie.

Opowiedzieli oni o warsztacie pracy rzeczników prasowych kluczowych instytucji, o sposobach komunikowania się przez nie ze swoim otoczeniem. Tematykę komunikacji wewnętrznej szczegółowo rozwijali Małgorzata Chrupała-Pniak, psycholog i trener biznesu ze Szkoły Zarządzania UŚ oraz Rafał Staszewski, kierownik biura dyrekcji i rzecznik prasowy Szpitala Przemienienia Pańskiego w Poznaniu. Odpowiadali oni na pytania: w jaki sposób utrzymać pozytywne relacje na linii pracodawca – pracownik, jakie efekty można osiągnąć dzięki prowadzeniu działań wewnętrznego public relations, jakie narzędzia są najbardziej efektywne w komunikacji z pracownikami, a jakie stosować w komunikacji zewnętrznej z pacjentami, dziennikarzami czy władzami regionalnymi, mającymi wpływ na funkcjonowanie placówki. Uczestnicy dowiedzieli się również jak od pierwszej chwili stworzyć wizerunek placówki profesjonalnej i gotowej do udzielenia pomocy. Szczególnie przydatne w tej materii informacje prezentowała, Elżbieta Majchrzak-Kłokocka, Kierownik Działu Marketingu i Promocji WSS w Olsztynie. Marcin Mikos, rzecznik Scanmed, zwracał uwagę na często bagatelizowane kwestie prawne. Nowoczesne technologie, dzięki którym proces komunikacji placówek medycznych ulegać może wydatnej poprawie prezentował Artur Olesch z Kamsoft. (mk)




ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj