sobota, 9 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościJak wygląda PR od środka? Krakowscy PR-owcy już wiedzą!

Jak wygląda PR od środka? Krakowscy PR-owcy już wiedzą!

10 grudnia w Centrum Systemów Informatycznych ABB w Krakowie odbyło się 10 spotkanie w ramach cyklu Komu Komunikacja. Tym razem w spotkaniu wzięło udział 100 uczestników, w tym 5 prelegentów, którzy dyskutowali wspólnie o różnych aspektach komunikacji wewnętrznej w firmach i instytucjach.

Spotkanie rozpoczęła Ewa Dziadyk, kierownik Działu PR Fundacji Anny Dymnej “Mimo Wszystko”, która zwróciła szczególną uwagę na jednoczącą pracowników i wolontariuszy fundacji siłę idei oraz postać Anny Dymnej. Przekonanie, że to, co się robi, jest niezwykle ważne, i poczucie sensu wykonywanej pracy łączy współpracowników ze sobą i z instytucją, na rzecz której działają, silniej niż spotkania integracyjne i bonusy od firmy.

Magdalena Wida-Faron z Działu Komunikacji Wewnętrznej MAN Truck pokazała inną stronę działań komunikacyjnych dla pracowników. Opowiedziała zgromadzonym o tym, jak przejmuje się na swój grunt pomysły powstałe w centrali tej międzynarodowej korporacji i jak indywidualizować takie działania. Wskazała na niezwykłą wartość działań z zakresu CSR i wolontariatu pracowniczego oraz zaangażowania rodzin pracowników w życie firmy.

Jako trzeci głos zabrał Filip Szatanik, zastępca dyrektora ds. informacji w Urzędzie Miasta Krakowa, który przybliżył nie tyle całą komunikację wewnętrzną skierowaną do pracowników urzędu, ale sposoby komunikowania się osób odpowiedzialnych za działania PR poszczególnych jednostek Gminy Miejskiej Kraków. Prelegent pokazał, jak ważne jest przekazywanie spójnych komunikatów, i jak takie komunikaty wspólnie budować

Marzena Tajchman z Części Wspólnych skupiła się na komunikacji z pracownikami, którzy niechętnie podchodzą do wszelkich działań z zakresu PR-u wewnętrznego. Wskazała, jak można zniszczyć równowagę komunikacyjną, która jest niezbędna w każdej instytucji na linii pracownik-osoby przekazujące informacje. Prelegentka opowiedziała także o narzędziach, które mogą pomóc tę równowagę przywrócić.

Blok prelekcji zamknęła Iga Maliszewska, specjalistka ds. komunikacji wewnętrznej w Tesco Polska. Ze względu na porę roku skupiła się ona na działaniach przedświątecznych podejmowanych w Tesco na rzecz integracji pracowników. Zwróciła także uwagę na niezwykle ważny aspekt budowania silnego zespołu, jakim jest współpraca i wzajemna pomoc.

Po prezentacjach przyszedł czas na dyskusję. Uczestnicy pytali o specyfikę spotkań pracowników z członkami zarządów, dyskutowali też o komunikacji Urzędu Miasta Kraków i o tym, czy można uczynić ją bardziej spójną. Dużo emocji wzbudziła rozmowa o trudnych relacjach z pracownikami. Uczestnicy wraz z prelegentami próbowali ocenić, kto jest winny w sytuacji nieporozumień komunikacyjnych w firmach – niechętni pracownicy czy nadgorliwi PR-owcy.

Fotorelację z wydarzenia można znaleźć na stronie

Komu Komunikacja to projekt przygotowany z myślą o praktykach PR z Krakowa i okolic, którzy chcą poszerzyć swoją wiedzę, podzielić się doświadczeniami, podyskutować z ludźmi z branży i posłuchać ekspertów. Comiesięczne, bezpłatne spotkania dotyczą różnej tematyki i organizowane są w różnych miejscach Krakowa. Projekt Komu Komunikacja tworzą Magdalena Grochala i Łukasz Majewski.

Styczniowe spotkanie w ramach akcji Komu Komunikacja będzie nosiło tytuł “PR dla wytrwałych”. Szczegółowe informacje już niedługo na stronie internetowej.

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj