środa, 25 grudnia, 2024
Strona głównaAktualnościJak wykorzystać LinkedIna do prowadzenia marketingu B2C

Jak wykorzystać LinkedIna do prowadzenia marketingu B2C

LinkedIn jest wpływową siecią społecznościową, w której rozwijanie marketingu B2C może zwiększyć sukces w biznesie – pisze socialmediatoday.com. Czytamy, że serwis skupia na świecie ponad 610 milionów użytkowników, z czego 40 milionów to osoby na stanowiskach decyzyjnych. Takie wyniki dają ogromne możliwości łączenia się z potencjalnymi partnerami biznesowymi czy inwestorami – dodaje autor tekstu, Larry Kim, który przedstawił dziewięć sposobów na skuteczne prowadzenie marketingu B2C na tej platformie.

1. Promowanie własnych treści i kreatywność

Dzięki promowaniu postów na blogach, case’ów czy wyników sprzedażowych, można zwiększyć ruch na swojej stronie – czytamy. Zdaniem autora, filmy i obrazy zwiększają zaangażowanie, więc warto upewnić się, że dołącza się je do swoich publikacji. Dodatkowo można skorzystać z opcji promowania postów przez LinkedIna.

2. Komentowanie i udostępnianie treści innych osób

Autor przypomina, że LinkedIn to przede wszystkim serwis społecznościowy i warto pamiętać o komentowaniu i udostępnianiu postów innych użytkowników. Czytamy, że ważna jest przede wszystkim interakcja z wpływowymi influencerami i osobami, które chce się zaangażować w swój biznes, ponieważ pozwoli to na stworzenie z nimi relacji.

3. Ponowne wykorzystywanie treści z innych portali społecznościowych

Czytamy, że posty, które odniosły sukces w pozostałych social mediach, powinno się udostępnić również na LinkedInie. Można publikować je bez zmian, ale warto dodawać treści dopasowane do specyfiki tego serwisu – sugeruje Kim.

4. Wykorzystywanie hashtagów

Dzięki temu, że parę lat temu LinkedIn ponownie wprowadził hashtagi (które nieobecne były w serwisie w latach 2013-2016) i ostatnio kładzie większy nacisk na kategoryzację treści, warto używać tagów do komunikacji z osobami spoza swojej sieci – pisze źródło. Autor sugeruje, że należy korzystać z hashtagów związanych z firmą lub jej branżą oraz sprawdzać strony pokazujące najpopularniejsze hashtagi na danej platformie. Dodatkowo czytamy, że LinkedIn automatycznie sugeruje tagi, które warto dodać do publikowanego posta.

5. Oznaczanie ludzi i marek

Larry Kim przypomina o oznaczaniu wszystkich osób wspominanych w poście. Ma to być ważne, ponieważ osoba oznaczona we wpisie dostaje powiadomienie o jego dodaniu, a sam post będzie miał większą szansę na udostępnienie.

6. Wywoływanie dyskusji i zadawanie pytań

Zadawanie pytań pozwala zdobyć informacje o odbiorcach i konsumentach oraz może zwiększyć zaangażowanie użytkowników na profilu – zaznacza źródło. Czytamy, że warto zadawać prowokujące pytania otwarte, które wywołają dyskusje między użytkownikami. Można zadawać również pytania związane bezpośrednio z produktem lub usługą, aby dowiedzieć się, co podoba się odbiorcom, oraz pytania dotyczące stylu życia, dzięki którym można rozbudować prowadzone badania konsumenckie – dodaje autor.

7. Publikowanie ofert pracy, sukcesów firmy i historii klientów

Dalej czytamy, że ludzie odwiedzają LinkedIna, aby skontaktować się z pracodawcami, znaleźć pracę oraz odkryć firmy, z którymi chcieliby współpracować. Reprezentant firmy marketingowej powinien publikować ciekawostki dotyczące firmy, charakterystykę oferowanych przez nią produktów, oferty pracy czy historie pracowników i klientów – zaznacza Kim. Dodaje także, że koncentrując się na tym, po co tak naprawdę ludzie odwiedzają ten serwis, jest się w stanie zwielokrotnić liczbę współprac oraz zwiększyć atrakcyjność marki dla odbiorców.

8. Unikanie biznesowego żargonu

Autor zaznacza, że powinno się unikać używania marketingowego slangu, ponieważ izoluje on odbiorców i ogranicza liczbę osób, do których się dotrze. Kim sugeruje, że przed publikacją warto zadać sobie pytanie „Czy w ten sposób wytłumaczyłbym działalność mojej firmy przyjacielowi, będąc na kawie?”. Trzymanie się tego sformuowania ma sprawić, że dotrze się do jak największej liczby użytkowników, a publikowane treści będą łatwe do zrozumienia.

9. Research konkurencji

Zawsze powinno się mieć na uwadze to, co robi konkurencja, również na LinkedInie – zwraca uwagę autor. Czytamy, że treści publikowane przez inne firmy mają inspirować do tworzenia własnych postów.

Ostatnio przeprowadzane badania pokazują, że zaangażowanie na LinkedInie stale rośnie, a odpowiednie zapoznanie się z serwisem pozwoli na nawiązanie kontaktu z wybranymi odbiorcami – podsumowuje Larry Kim. (ak)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj