niedziela, 17 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościJak zaplanować i zmierzyć działania content marketingowe?

Jak zaplanować i zmierzyć działania content marketingowe?

27 stycznia w Akademii PRoto odbędzie się szkolenie otwarte CONTENT MARKETING, które poprowadzi Anna Miotk.

Aby zapisać się na szkolenie 27 stycznia  należy wysłać FORMULARZ zapisu.

Content marketing to obecnie jeden z najnowszych trendów w marketingu internetowym, z którym stykają się również specjaliści PR.  Został zapoczątkowany przez zmiany algorytmów popularnej wyszukiwarki Google i w ciągu kilku lat mocno zyskał na znaczeniu. Każda firma funkcjonująca w przestrzeni internetowej stara się prowadzić tego typu działania. Na szkoleniu uczestnicy dowiedzą się, na czym one polegają oraz jak je dobrze zaplanować i zmierzyć, czy działają. Zaprezentowane zostaną również  przykłady najlepszych praktyk z Polski i zagranicy.

O prowadzącej:

Anna Miotk, autorka bloga o strategiach i badaniu komunikacji biznesowej annamiotk.pl. Ekspert Akademii PRoto. Dyrektor ds. komunikacji w firmie Polskie Badania Internetu. Wcześniej odpowiadała za badania i rozwój produktu oraz wybrane działania marketingowe dla jednej z marek monitoringu mediów. Ma też sześcioletnie doświadczenie w public relations – pracowała w uznanych polskich i sieciowych agencjach PR, realizując projekty dla klientów z sektorów IT, FMCG oraz healthcare. Doktor nauk humanistycznych, tytuł jej rozprawy doktorskiej to ,,Metody oceny i pomiaru rezultatów działań public relations stosowane w Polsce”. Wcześniej ukończyła socjologię na Uniwersytecie Gdańskim. Wykłada na studiach podyplomowych PR, prowadzi szkolenia dotyczące mierzenia efektów działań public relations; jej kompetencje trenerskie potwierdza certyfikat Szkoły Trenerów House of Skills. Autorka książek “Badania w public relations”, „Skuteczne social media”, licznych publikacji w mediach branżowych. Trener Akademii PRoto, projektu szkoleniowego PRoto.pl

Główne cele szkolenia:

– Dostarczenie wiedzy na temat content marketingu – planowania i wyboru odpowiednich narzędzi, przykładów najlepszych praktyk

– Zainspirowanie uczestników do zainteresowania się narzędziami content marketingu

– Nabycie praktycznych umiejętności związanych z marketingiem treści – zasad tworzenia tekstów, materiałów graficznych, nagrań audio i wideo

Korzyści to przede wszystkim rozwój umiejętności:

– Tworzenia strategii content marketingu i wyznaczania jej celów

– Budowanie wizerunku organizacji/wizerunku osobistego

– Pisanie tekstów internetowych i tekstów SEO

– Łączenia strategii content marketingu ze strategią firmy

– Ocena materiałów graficznych i materiałów audio/wideo

– Oceny użyteczności (usability) danego materiału

Metody szkoleniowe: filmy, ćwiczenia w parach, ćwiczenia w grupach, dyskusja, prezentacja, studia przypadków.

PROGRAM SZKOLENIA:

1. Wprowadzenie

– Dlaczego content marketing jest ważny?

– Content marketing a PR – podobieństwa i różnice

– Cele content marketingu

– Zastosowania content marketingu w komunikacji biznesowej

– Tworzenie tekstów do internetu – podstawowe zasady

2. Strategia w działaniach content marketingowych

a. Analiza sytuacji wyjściowej

b. Planowanie działań

– Cele biznesowe i komunikacyjne

– Grupy docelowe i tworzenie person

– Kluczowe przekazy

– Główny koncept

– Księga stylu

– Kalendarz redakcyjny

– Planowana ocena efektów

c. Czym kierować się przy wyborze poszczególnych narzędzi content marketingowych?

3. Najważniejsze narzędzia content marketingu – typy i przykłady skutecznych działań

– Prezentacje

– E-booki

– Infografiki, memy

– Raporty

– Wideo

– Podcasty

– Artykuły na stronie firmowej

– Blog firmowy

– Pozyskiwanie recenzji na blogach

– Publikowanie artykułów w portalach

– Newslettery

– Studia przypadku

– Materiały eksperckie (whitepapers)

– Webinaria/webcasty

– eMagazyny

– Wirtualne konferencje

4. Narzędzia wspierające działania content marketingu

– Tworzenie prezentacji

– Narzędzia do tworzenia infografik

– Narzędzia do tworzenia animacji

– Narzędzia do tworzenia podcastów

– Narzędzia do wysyłki newsletterów

– Narzędzia do wysyłek informacji prasowych

5. Jak zmaksymalizować efekt – promowanie treści content marketingowych

– Jakie treści cieszą się największym zainteresowaniem w social mediach

– Jak budować zaangażowaną społeczność

6. Pomiar i ocena efektów oraz przydatne narzędzia (analityka webowa)

AGENDA SZKOLENIA:

9.00 – 9.30 Zebranie się uczestników i poranna kawa

9.30 – 11.00 Sesja szkoleniowa (I)

11.00 – 11.15 Przerwa kawowa

11.15 – 13.00 Sesja szkoleniowa (II)

13.00 – 13.30 Przerwa obiadowa

13.30 – 15.30 Sesja szkoleniowa (III)

15.30 – 15.45 Przerwa kawowa

15.45 – 17.15 Sesja szkoleniowa (IV)

17.15 – Zakończenie szkolenia i wręczenie certyfikatów uczestnictwa

Szkolenie odbędzie się w siedzibie PRoto przy Ul. Chmielnej 85/87 w Warszawie (budynek Warta Tower).

Koszt udziału (netto): Cena regularna: 1000 zł/ 1 os. Cena dla klientów IMM -30%: 700 zł/ 1 os. Promocja dla grup od 3 osób -20%: 800 zł / 1 os.

Cena zawiera: pakiet materiałów dydaktycznych wraz z notatnikiem i długopisem, certyfikat udziału w szkoleniu, książkę “Media 360 – od analityki do sprzedaży”, lunch, całodniowy dostęp do przerwy kawowej (kawa, herbata, napoje, ciastka owoce).

ZAPISY NA SZKOLENIE -> WYPEŁNIJ FORMULARZ

Osoba do kontaktu w sprawie zapisów: a.zych@proto.pl, 22 378 37 81

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj