niedziela, 17 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościJak cyfryzacja wpływa na PR

Jak cyfryzacja wpływa na PR

„Jesteśmy coraz bardziej online, mamy cyfrowych odbiorców, a komunikacja zdecydowanie przechodzi w narzędzia cyfrowe i do internetu” – przekonuje Marta Pokutycka-Mądrala, dyrektor komunikacji korporacyjnej w Nationale-Nederlanden i przewodnicząca jury konkursu Złote Spinacze. Ekspertka zaznacza, jak duży wpływ na branżę public relations ma postępująca cyfryzacja.

Pokutycka-Mądrala wskazuje na najważniejsze obszary zmian. Wśród trendów wymienia nie tylko rozwinięte już social media czy influencer marketing, ale także spadek społecznego zaufania do informacji spowodowany zjawiskiem tzw. fake newsów. Sporego znaczenia nabierają ponadto employer branding i storytelling.

Mnogość kanałów komunikacji oraz zmieniający się do nich stosunek odbiorców wiążą się z jeszcze jednym zjawiskiem – przekonuje przewodnicząca jury Złotych Spinaczy. Chodzi o wzrost znaczenia narzędzi analitycznych.

Lepsza strategia dzięki insightom
Zmiany zaczęły być już widoczne kilka lat temu. Magdalena Tokaj, kierownik ds. rozwoju badań Instytutu Monitorowania Mediów, wskazuje na okolice roku 2012 i moment wydania książki Anny Miotk „Badania w public relations”. Przedtem firmy i agencje PR korzystały z klasycznych narzędzi: raporty analizujące obecność medialną i plasowanie informacji prasowych w mediach. Pięć ostatnich lat naznaczonych było jednak dużą dynamiką zmian – przyznaje Tokaj z IMM.

„Branża jest bardzo otwarta nie tylko na badania, które analizują efekty jej działań, lecz także na research, czyli dogłębne poznanie tematyki, które pomaga w konstruowaniu strategii medialnych i komunikacyjnych czy w badaniu grup docelowych” – mówi agencji informacyjnej Newseria ekspertka.

Tokaj dodaje, że podstawą działań public relations nadal jest też monitoring mediów. Pozwala być na bieżąco ze wszystkimi istotnymi informacjami – dotyczy to nie tylko prasy, radia czy telewizji, lecz także mediów społecznościowych. (mp)

Czytaj więcej:
Monitoring mediów, jakiego nie znacie. Cykl IMM

Jak internet zmienił public relations? Wywiad z Anną Miotk

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj