UNICEF Polska poinformował o reorganizacji biura prasowego. Do działu marketingu i komunikacji organizacji humanitarnej w marcu 2023 roku dołączył Jan Bratkowski, który objął stanowisko rzecznika prasowego.
Bratkowski będzie odpowiedzialny za reprezentowanie organizacji w mediach, a także całościowe działania wizerunkowe. Zajmie się budowaniem i utrzymywaniem relacji z dziennikarzami. Do jego zadań będzie także należało zarządzanie komunikacją w sytuacjach kryzysowych.
Jak wyjaśnia UNICEF, „złożona sytuacja humanitarna na świecie wymaga podejmowania efektywnych działań komunikacyjnych i edukacyjnych w wielu obszarach”, na co odpowiedzią mają być zmiany w biurze prasowym i zatrudnienie rzecznika. „W trudnych i dynamicznych warunkach niezbędne jest profesjonalne, rzeczowe, a przede wszystkim wyważone podejście do kwestii komunikacyjnych” – dodaje Paweł Barski, dyrektor marketingu i komunikacji organizacji.
Jan Bratkowski ma wieloletnie doświadczenie jako dziennikarz, redaktor, tłumacz i copywriter. Poprzednio, od 2020 roku, pracował w Clear Communication Group. Ostatnio pełnił w agencji funkcję Project Managera i odpowiadał za kompleksowe działania komunikacyjne i wizerunkowe, szczególnie tych z sektora finansowego oraz branży konsultingowej.
Wcześniej przez wiele lat był związany z Polską Agencją Prasową. Jest absolwentem stosunków międzynarodowych i kulturoznawstwa.
Do października 2022 roku funkcję rzecznika organizacji pełniła Monika Kacprzak. (mb)