Japan Airlines (JAL) i firma Sumitomo testują usługę współdzielenia odzieży „Any Wear, Anywhere” dla zagranicznych turystów i osób podróżujących służbowo do Japonii liniami Japan Airlines.
Usługa polega na zapewnieniu wrażeń z podróży przy minimalnym bagażu. Podróżujący będą mogli wypożyczyć odzież w miejscu docelowym, co ma też pomóc w dbaniu o środowisko.
Jak wynika z komunikatu prasowego linii lotniczych, wszystkie elementy odzieży dostępne do wypożyczenia zostają pozyskane z nadwyżek magazynowych odzieży, promując w ten sposób koncepcję gospodarki o obiegu zamkniętym.
Podczas gdy Sumitomo Corporation będzie odpowiedzialne za opracowanie systemu rezerwacji, a także zakup, pranie i dostawę odzieży, Japan Airlines będzie monitorować zmiany w wadze bagażu oraz weryfikować efekt redukcji emisji dwutlenku węgla poprzez zmniejszenie wagi samolotu.
Usługa „Any wear, Anywhere” powstała w ramach JAL Vision 2030, której celem jest stworzenie „bezpiecznego i pewnego społeczeństwa” oraz „zrównoważonej przyszłości”.
Strategia ESG Grupy JAL polega na „rozwiązywaniu problemów społcznych i tworzeniu zrównoważonego przepływu ludzi oraz kanałów sprzedaży i dystrybucji”.
Źródło: press.jal.co.jp
(zd)