7 grudnia 2018 roku poznaliśmy zwycięzców XVI edycji konkursu Złote Spinacze organizowanego przez Związek Firm Public Relations.
Jurorzy w tym roku nagrodzili projekty w 32 kategoriach konkursowych. Już po raz trzeci w kategoriach głównych i sektorowych przyznawano złote, srebrne i brązowe wyróżnienia. W kategoriach specjalnych wręczono tylko Złote Spinacze.
Przyznano 20 Złotych Spinaczy, 34 Srebrne oraz 28 Brązowych.
Nagrodę Publiczności, której PRoto.pl było partnerem, zdobyli Fundacja Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy, Złoty Melon, BOSCATA Jacek Stachera za projekt 26. Finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy.
Tytuł Gwiazdy PR otrzymał Jerzy Owsiak, a Tytanowy Spinacz – czyli nagroda dla „najlepszego w konkursie” – drugi rok z rzędu trafił do agencji Big Picture.
Po raz pierwszy w historii konkursu przyznana została nagroda redakcji rp.pl, którą otrzymała agencja Lighthouse oraz Nissan Sales Central & Eastern Europe za projekt Electric Explorer African Challenge 2018.
Lista wszystkich nagrodzonych projektów poniżej:
Kategorie główne:
PR korporacyjny
ZŁOTO
Koleje Dolnośląskie pierwszym wyborem Dolnoślązaków – Komunikacja Plus, Koleje Dolnośląskie
SREBRO
Komunikacja rebrandingu sieci Statoil na Circle K – Grayling Poland, Circle K Polska
BRĄZ
#RABENEXPRESS – Grupa Raben, Agencja kreatywna Good For You
PR produktu
ZŁOTO
Surface AntyLuwr – d*fusion communication, Microsoft Polska
SREBRO
Electric Explorer African Challenge 2018 – Lighthouse, Nissan Sales Central & Eastern Europe
BRĄZ
Homo Smartus – MSLGROUP, FIBARO
Komunikacja antykryzysowa i/lub kryzysowa
SREBRO
Prawda kontra sensacja – ochrona wizerunku polskiego drobiu – Partner of Promotion
BRĄZ
Otwarcie po falstarcie – komunikacja kryzysowa FORUM Gdańsk – Agencja ESKADRA, Multi Poland, Inn|tu
Zmiana technologiczna – kampania informacyjna i komunikacja antykryzysowa – Bank Credit Agricole
Public Affairs i Lobbying
SREBRO
Ogólnopolski program zwalczania grypy – Procontent Communication, Fundacja Nadzieja dla Zdrowia
Kampania „TAK dla otwartych niedziel” – MSLGROUP, Polska Rada Centrów Handlowych
Walka o 500 tys. Polskich pracowników delegowanych w UE – Esgian Agnieszka Porębska, Inicjatywa Mobilności Pracy
Kampania społeczna
ZŁOTO
Dopal cenę swojej śmierci – Urząd Miasta Mysłowice, Agencja PR Pan Pikto
SREBRO
Odłóż smartfon i żyj – Panato PR, Tramwaje Warszawskie
BRĄZ
Nie ma Rak’n’Rolla bez procentów – Cohn&Wolfe, Grey Group Poland, Fundacja Rak’n’Roll Wygraj Życie
Komunikacja wewnętrzna
ZŁOTO
Nutricia Medyczna – komunikacja bez granic – Nutricia Poland
SREBRO
Gramy dla 2020 – program komunikacji nowej wizji Grupy Żywiec – Grupa Żywiec
BRĄZ
Razem Lepsi: poza podziałami w nowych biurach Skanska – PinPoint agencja komunikacji wewnętrznej, Skanska
Event komercyjny
SREBRO
Wedel Up – Zagrajmy inaczej – Walk PR, LOTTE Wedel, Dom Mediowy OMD
Wirtuozi od kuchni – Targi w Krakowie
BRĄZ
Björk Digital w Starym Browarze – Big Picture, Stary Browar, Art&Fashion Forum by Grażyna Kulczyk
Event społeczny
ZŁOTO
Niezniszczalna tęcza – 180heartbeats + JUNG v MATT
SREBRO
Bielsko Biała dla Toma Hanksa – Polskie Linie Lotnicze LOT, Monika Jaskólska, Rafał Sonik, Gemini Park Bielsko-Biała, BB Oldtimer Garage, Carlex Design, Jadęzabiorę.pl, Lotnisko Chopina, Miasto Bielsko Biała, Manuka Communication
26. Finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy – Fundacja Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy, Złoty Melon, BOSCATA Jacek Stachera
Launch produktu, usługi lub firmy
SREBRO
W przyszłym tygodniu Allegro rozwali system – Big Picture, Allegro
IKEA po sąsiedzku – Agencja Warszawa
BRĄZ
Operacja Fujitsu, kryptonim KATE (KAT-Katowice, E-expansion) – Linkleaders, Fujitsu Poland
Sustainability&CSR Communications
SREBRO
Dialog Społeczny Grupy Żywiec – rozwijamy społeczności – Grupa Żywiec
BRĄZ
Zrozumieć starość – Promedica24, Fundacja Zaczyn, Procontent Communication, Walk Creative
Internet naszego dzieciństwa, czyli Podwórko Talentów NIVEA – Partner of Promotion, NIVEA
PR miejsca, miasta lub regionu
SREBRO
Björk Digital w Starym Browarze – Big Picture, Stary Browar, Art&Fashion Forum by Grażyna Kulczyk
BRĄZ
Katowice postawiły na esport. Wygrały wizerunkowo i finansowo – Mindspot, ESL, Katowice
Social media
ZŁOTO
Witamy w McDonald’s. Poznaj nas i zobacz, jacy jesteśmy – 24/7 Communication, McDonald’s
SREBRO
Pol’and’Rock Festival 2018 – Zaraz Będzie Czysto – Fundacja Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy, Złoty Melon, BOSCATA Jacek Stachera
BRĄZ
Wikingowie przejmują Polskę: TV HISTORY w czasach streamingu – Uszka w Barszczu & Dom Mediowy Czarna Owca, A+E Networks
Business-to-Business PR
ZŁOTO
#ETtalks – Engineering Tomorrow talks – Danfoss Poland
BRĄZ
TAKMAN – On Board Think Kong, #bergerchojnacki
W przyszłym tygodniu Allegro rozwali system – Big Picture, Allegro
Media relations
ZŁOTO
Eurosport 360 – Zimowe Igrzyska Olimpijskie Pyeongchang 2018 – United PR, Eurosport
SREBRO
Barbie Shero 2018, jak dotrzeć do milionów? – ConTrust Communication
W przyszłym tygodniu Allegro rozwali system – Big Picture, Allegro
Rojst – premiera oryginalnej produkcji Showmax – Flywheel PR, Showmax
BRĄZ
Żywienie medyczne – Twoje posiłki w walce z chorobą – MSLGROUP, Nutricia Medyczna
Employer Branding
ZŁOTO
Witamy w zespole McDonald’s – MJCC, McDonald’s Polska
BRĄZ
Operacja Fujitsu, kryptonim KATE (KAT-Katowice, E-expansion) – Linkleaders, Fujitsu Poland
Let’s Orange – angażujemy studentów! – 24/7 Communication
Content Marketing – Branded Content
ZŁOTO
Nie ma Rak’n’Rolla bez procentów – Cohn&Wolfe, Grey Group Poland, Fundacja Rak’n’Roll Wygraj Życie
SREBRO
zRozum – grupa Abstra i Uniwersytet SWPS – SWPS Uniwersytet Humanistycznospołeczny, Grupa Abstra
LenovoZone.pl – najlepsza strona technologii – FFW Communication, Lenovo Polska
Kategorie sektorowe:
Technologia, IT, telekomunikacja
SREBRO
Hope County FM – głos nadziei w Twoim domu – MSLGROUP, Ubisoft Polska
Operacja Fujitsu, kryptonim KATE (KAT-Katowice, E-expansion) – Linkleaders, Fujitsu Poland
Rebtel – telefonia mobilna zbudowana na ambasadorach marki – Publicon, Rebtel, Agencja Golf
BRĄZ
W przyszłym tygodniu Allegro rozwali system – Big Picture, Allegro
Finanse
ZŁOTO
Kampania przeprowadzkowa Przystanek mBank – Linkleaders, mBank
SREBRO
Zmiana technologiczna – kampania informacyjna i komunikacja antykryzysowa – Bank Credit Agricole
BRĄZ
Mastercard z blogerami na trzech kontynentach – Mastercard, Solski Communications
Uroda, higiena i wellness
SREBRO
Head&Shoulders #GoScalpBrave. Fryzury na Mundial – Partner of Promotion
BRĄZ
Historia sukcesu pisanego szminką… Sephora – Sephora, Fundacja Sukcesu Pisanego Szminką
Moda i styl życia
BRĄZ
LPP podbija Londyn – salon Reserved na Oxford Street – Lighthouse, LPP
Sektor spożywczy
ZŁOTO
Vegan is the new black – Big Picture, ProVeg
SREBRO
BurgerLOVE – brawurowy debiut MAX Burgers na polskim rynku – Hill+Knowlton Strategies Poland
Kultura i media
SREBRO
Björk Digital w Starym Browarze – Big Picture, Stary Browar, Art&Fashion Forum by Grażyna Kulczyk
BRĄZ
Premiera serialu Canal+ „Kruk. Szepty słychać po zmroku” – Havas PR Warsaw, nc+
Cartoon Network „Bądź kumplem, nie dokuczaj” – Turner Broadcasting System Poland, dotrelations
Medycyna i zdrowie
ZŁOTO
Szczepienia.info – rzetelnie o szczepieniach – Testa Communications, Narodowy Instytut Zdrowia Publicznego – Państwowy Zakład Higieny
SREBRO
„Profilaktyka, Człowieku!”, czyli jak skłonić millenialsów do zdrowych nawyków! – Hill+Knowlton Strategies Poland, VML Poland
BRĄZ
Adamed dla Seniora – Walk PR, Adamed
Sport
ZŁOTO
Eurosport 360 – Zimowe Igrzyska Olimpijskie Pyeongchang 2018 – United PR, Eurosport
Turystyka i rekreacja
BRĄZ
Zdobądź pracę marzeń z EF Polska – Remarkable Ones, Social Leaders, Education First Polska
Nieruchomości, budownictwo, dom i wnętrze
ZŁOTO
Forum Gdańsk: od betonowego kloca do nowego centrum miasta – Inn|tu, Multi Poland, Grupa Eskadra
SREBRO
Ikea po sąsiedzku – Agencja Warszawa
Świąteczna kampania społeczna Światłoczuli – Agencja Warszawa, ROmedia Agencja Public Relations
Przemysł i infrastruktura
BRĄZ
Program reorganizacji RAFAKO S.A. – Attention Marketing
Motoryzacja i transport
ZŁOTO
Electric Explorer African Challenge 2018 – Lighthouse, Nissan Sales Central & Eastern Europe
SREBRO
BMW Tech Club – serce motoryzacji to technologie – Mindspot, BMW Group Polska
BRĄZ
gra o [psieżycie] – Imago Public Relations, Stalexport Autostrada Małopolska
NGO i sektor publiczny
ZŁOTO
Nie ma Rak’n’Rolla bez procentów – Cohn&Wolfe, Grey Group Poland, Fundacja Rak’n’Roll Wygraj Życie
SREBRO
Dopal cenę swojej śmierci – Urząd Miasta Mysłowice, Agencja PR Pan Pikto
BRĄZ
26. Finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy – Fundacja Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy, Złoty Melon, BOSCATA Jacek Stachera
Kategorie specjalne:
Kreatywność
ZŁOTO
Surface AntyLuwr – d*fusion Communication, Microsoft Polska
Efektywność
ZŁOTO
Sprawdź Promile – BOSCATA Jacek Stachera, Kompania Piwowarska, Złoty Melon
Research&Insight (partnerem kategorii był Instytut Monitorowania Mediów)
ZŁOTO
Witamy w zespole McDonald’s – MJCC, McDonald’s Polska
PRoto.pl było patronem medialnym konkursu.