Do 15 kwietnia 2023 roku pracownicy branży marketingowej mogą wziąć udział w badaniu Global DEI Census, poświęconym różnorodności. W tym roku Polska, z inicjatywy Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR, po raz pierwszy bierze udział w badaniu.
Wyniki badania mają sprawdzić postęp w zakresie różnorodności, równości i integracji w branży, a także pokazać skalę dyskryminacji.
„Obecnie jesteśmy na pierwszym miejscu w Europie i drugim na świecie, jeśli chodzi o frekwencję. Duża liczba oddanych głosów pozwoli przygotować adekwatną diagnozę polskiego rynku na tle świata” – mówi Paweł Tyszkiewicz, dyrektor zarządzający SAR, wskazując, że potrzebne jest do tego jeszcze kilkaset głosów w badaniu. „Jest to niezwykle ważne, ponieważ wyniki badania posłużą napisaniu rekomendacji dla branży w obszarze różnorodności, równości i inkluzywności. Przyczyńmy się do pozytywnych zmian w branży” – apeluje Tyszkiewicz.
Kwestionariusz mogą wypełnić wszyscy pracownicy branży: pracujący w działach marketingu jak i w agencjach kreatywnych, PR, mediowych, social, influencer, eventowych czy w domach produkcyjnych, a także freelancerzy.
Badanie jest anonimowe, a wypełnienie ankiety zajmuje ok. 15 minut.
Wyniki zostaną zaprezentowane w czerwcu 2023 roku.
Jak czytamy w komunikacje, w poprzedniej edycji, realizowanej dwa lata temu najczęściej zgłaszanymi formami dyskryminacji były te ze względu na wiek i płeć, co było związane z opieką nad bliskimi osobami starszymi, chorymi czy dziećmi, a także ze względu na pochodzenie etniczne czy z powodu niepełnosprawności. Badanie pokazało wówczas też, że choć branża marketingowa pod względem równości przewyższa inne sektory, to wciąż jeden na siedmiu pracowników rozważa opuszczenie swojej firmy lub branży ze względu na brak różnorodności i inkluzywności (na niektórych rynkach była to nawet jedna na cztery osoby).
Kwestionariusz badania Global Census DEI jest dostępny tutaj. (mb)