Johnson & Johnson, międzynarodowy koncern farmaceutyczny i kosmetyczny, 14 września 2023 roku zaprezentował odświeżoną identyfikację wizualną.
Wprowadzane przez firmę zmiany są spowodowane chęcią połączenia segmentów technologii medycznych oraz farmaceutycznego pod wspólną nazwą Johnson & Johnson. Wyznaczają także nową erę dla amerykańskiego koncernu, który chce wykorzystać swoje doświadczenie w zakresie innowacyjnych terapii i technologii medycznych, wprowadzając bardziej zaawansowane, mniej inwazyjne i lepiej spersonalizowane rozwiązania do leczenia złożonych chorób.
W przyszłości pod jednym szyldem marki Johnson & Johnson będą istnieć oba segmenty — farmaceutyczny Janssen pod nazwą Johnson & Johnson Innovative Medicine oraz technologii medycznych pod nazwą Johnson & Johnson MedTech.
Nowa identyfikacja firmy ma odzwierciedlać pełne zaangażowanie i troskę o ludzkie zdrowie.
Logo uległo zmianie na potrzeby nowego etapu rozwoju marki. Wszystkie litery zostały napisane jednym pociągnięciem pióra, tworząc efekt kontrastu, który podkreśla nieprzewidywalność i ludzki charakter. Firma będzie korzystać zarówno z jego pełnej, jak i skróconej wersji.
Czerwony kolor logo został natomiast tylko lekko odświeżony. Ma on symbolizować zdolność do szybkiego reagowania na wyzwania zdrowotne, rozwoju z duchem czasu i wyznaczania tempa.
Zmodyfikowano także znak „&”, który ma podkreślić troskliwy, ludzki wymiar marki. Odzwierciedla też jej otwartość i szerokie możliwości, które pozwalają na realizację celu.
Elementy stylu graficznego stworzono tak, aby „wyzwolić energię, optymizm i integrację, oferując jednocześnie unikalne i wyróżniające się podejście do opieki zdrowotnej”.
Nowe logo zastąpi do tej pory używany skrypt oparty na podpisie współzałożyciela firmy Jamesa Wooda Johnsona, który był stosowany przez markę od 1887 roku.
„Tożsamość firmy Johnson & Johnson komunikuje nasze odważne podejście do innowacyjnych rozwiązań w opiece zdrowotnej, a jednocześnie pozostaje wierna trosce, jaką otaczamy naszych pacjentów na całym świecie” — mówi Vanessa Broadhurst, Executive Vice President of Global Corporate Affairs.
Poprzednie logo
Nowe logo, kolory i czcionka zostaną z czasem wprowadzone we wszystkich materiałach firmowych, opakowaniach produktów i zasobach marki. (ao)