21 października w Poznaniu oraz 4 listopada 2019 roku w Warszawie odbędzie się dziewiąta edycja Cannes Lions Creative Comms Meeting – wydarzenia organizowanego przez agencję Q&A Communications oraz Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR. Tegoroczna edycja realizowana jest pod hasłem „Fempowerment &Co”.
Czy kampanie reklamowe mogą zmienić myślenie o świecie i zainspirować nas do działania? Czy walkę o równe prawa kobiet lub mniejszości seksualnych można prowadzić także poprzez akcje PR? Czy ekologiczne inicjatywy dużych firm naprawdę ratują naszą planetę, czy to tylko greenwashing? Odpowiedzi właśnie na te pytania poznają uczestnicy spotkań. Zobaczą także selekcję 16 spośród najlepszych prac nagrodzonych na światowym konkursie kreatywności Cannes Lions.
Zaprezentowane zostaną kampanie, które odnoszą się przede wszystkim do roli kobiet w społeczeństwie, a także te wspierające równość, różnorodność i zwracające uwagę na kwestię kryzysu klimatycznego oraz zrównoważonego rozwoju.
Wśród prezentowanych case’ów będą też polskie akcenty – organizatorzy pokażą dwie nagrodzone na tegorocznym festiwalu w Cannes rodzime kampanie, czyli „Ostatni Twój Weekend” oraz „Niezniszczalną Tęczę”.
Wśród prelegentek będą tym razem tylko kobiety. W Poznaniu pojawi się Martyna Kaczmarek, Country Business Lead marki Ben&Jerry’s w Polsce. To dzięki jej zaangażowaniu i konsekwentnej strategii misji społecznej marki na warszawskim Placu Zbawiciela pojawiła się hologramowa tęcza. W Warszawie zaś będzie można posłuchać Gochy Adamczyk, która stworzyła strategię do kampanii ostatniego numeru kultowego w Polsce „Twojego Weekendu”.
Co więcej, w stolicy Wielkopolski, w Concordia Design, 21 października dzielić się wiedzą i inspirować będą: Agnieszka Juszkis, dyrektorka marketingu Centrum zakupów i lifestyle Posnania w Poznaniu, a także Wiktoria Jędroszkowiak – siedemnastoletnia aktywistka, inicjatorka i współtwórczyni Młodzieżowego Strajku Klimatycznego w Poznaniu.
Warszawska edycja spotkania odbędzie się 4 listopada w Marzycielach i Rzemieślnikach. Tam oprócz oglądania nagrodzonych kampanii będzie można posłuchać wystąpień: Magdaleny Wrzesińskiej, członkini zarządu Fundacji AVIVA, która od dziesięciu lat zajmuje się społeczną odpowiedzialnością biznesu, oraz Magdaleny Wawrzyniak, współzałożycielki firmy Associated Apps, która obecnie pracuje nad rozwojem projektu The Compass – aplikacji mobilnej nawigującej osoby niewidome i niedowidzące wewnątrz obiektów użyteczności publicznej.
„Tegoroczna edycja będzie wyjątkowa, ponieważ zaprosiliśmy osoby, które odpowiedzialne są za powstanie dwóch kampanii, które zaprezentujemy. Mamy nadzieję, że zdradzą naszym gościom przepis na to, jak zdobyć nagrodę w Cannes, ale przede wszystkim pokażą, dlaczego marki powinny się angażować w społecznie ważne tematy” – mówi Przemysław Wojak, partner zarządzający agencji Q&ACommunications oraz juror konkursu Cannes.
Wstęp na spotkanie, zarówno w Poznaniu, jak i Warszawie jest bezpłatny, obowiązuje rejestracja na stronie.
PRoto.pl jest patronem medialnym wydarzenia. (mb)