W ramach kampanii edukacyjnej zatytułowanej „Muzeum? Żebyś wiedział!” poznańskie Muzeum Narodowe opublikowało w internecie cztery humorystyczne spoty – informuje portal turystyka.wp.pl. Krótkometrażowe filmy szybko zdobyły uznanie wśród internautów dzięki nietypowemu pomysłowi na promocję – czytamy.
Każdy klip przedstawia zwyczajnych ludzi, w codziennych sytuacjach, lecz we wszystkich filmach w pewnym momencie pojawiają się humorystyczne odniesienia do poznańskiego muzeum oraz do zbiorów, które się tam znajdują – czytamy dalej. Jednym z najbardziej popularnych spotów jest ten z ojcem „typowym Januszem z wąsem” oraz „napakowanym” synem – pisze portal.
„Na początku byliśmy trochę przerażeni. Zaczęliśmy kampanię od klipu z rzeźbą i Malczewskim. Zebrał on najwięcej dziwnych komentarzy, nie zawsze zrozumiałych. Bardzo ten klip niektórych oburza. Zdziwiło nas to. Teraz jednak jesteśmy szczęśliwi, bo wiemy, że to był trafiony pomysł. Tak duża liczba odsłon i pozytywnych komentarzy pod filmami bardzo nas cieszy” – powiedziała Aleksandra Sobocińska, rzecznik prasowy muzeum, w rozmowie z Wirtualną Polską.
Jak czytamy, humorystyczne spoty mają na celu żartobliwe przedstawienie muzeum, stąd też w każdym filmie na końcu pojawia się strażnik puszczający oko do widza. „Chcieliśmy pokazać, że muzeum to nie jest miejsce, w którym się obumiera z powagi sytuacji. To jest miejsce przyjazne, dla młodych i starych. Że nie należy się bać muzeum” – tłumaczyła Aleksandra Sobocińska w rozmowie z WP.
Wszystkie spoty można obejrzeć na profilu poznańskiego muzeum na Facebooku. (jg)