Narodowe Centrum Kultury w ramach społeczno-edukacyjnej kampanii „Ojczysty – dodaj do ulubionych” zaprezentowało nowy spot, który ma zachęcać do otwartości na zmiany, które dokonują się w obrębie polszczyzny.
Spot przedstawia krajobrazy Polski w towarzystwie ułożonych ze zjawisk przyrody liter, które tworzą słowa, takie jak „essa”, „dwudzionek” czy „dzięcielina”. O języku polskim i jego uroku opowiada w tle spotu Krystyna Czubówna.
Czytaj więcej: „Essa” Młodzieżowym Słowem Roku 2022!
Porównanie języka do przyrody ma na celu pokazanie, że tak samo jak w przyrodzie, język wciąż podlega zmianom, a wraz z nim jego użytkownicy oraz twórcy.
Za produkcję spotu odpowiada studio „Oko i Ucho”.
Kampania „Ojczysty – dodaj do ulubionych” realizowana jest od 2012 roku. (zd)
Źródło: YouTube/NCKulturty
Źródło zdjęcia głównego: YouTube/NCKultury