niedziela, 22 grudnia, 2024
Strona głównaAktualnościKampania „#Otwarci Na Biznes” uczy, jak prowadzić własną firmę

Kampania „#Otwarci Na Biznes” uczy, jak prowadzić własną firmę

W lutym 2024 roku wystartowała ogólnopolska kampania edukacyjna „#Otwarci Na Biznes”, której organizatorem jest Our Future Foundation. Projekt ma na celu promocję przedsiębiorczości i wiedzy dotyczącej zakładania oraz prowadzenia własnego biznesu.

Kampania jest odpowiedzią na raport dotyczącego kompetencji cyfrowych i przedsiębiorczości Polaków. Badanie zostało przeprowadzone przez Our Future Foundation i Akademię Leona Koźmińskiego. Okazało się, że 67 proc. polskich studentów myśli o założeniu własnej działalności gospodarczej, lecz jedynie 22,4 proc. przyznało, że dowiedziało się, jak przebiega ten proces, dzięki edukacji szkolnej lub akademickiej. Młodzi ludzie najbardziej obawiają się obowiązków formalnych i księgowych, braku wiedzy o pozyskaniu finansowania oraz nieznajomości prawa. Co więcej, tylko 34 proc. studentów uważa, że potrafi przeprowadzić rozeznanie rynku lub stworzyć biznesplan swojej potencjalnej działalności. Z badania wynika również, że podobne problemy występują w grupie wiekowej 50+.

„Nasze badania pokazują, jak wielka jest potrzeba walki z wykluczeniem cyfrowym. W Polsce dotyczy ono nie tylko ludzi starszych, ale również młodych, którzy nie potrafią przekuć biernej umiejętności korzystania z technologii w aktywne użycie jej do stworzenia biznesu. Nasz program ma pokazać, że przedsiębiorczym można być w każdym wieku, a umiejętne wykorzystanie nowych technologii stanowi klucz do osiągnięcia sukcesu” – powiedział Kamil Maksymilian Tomkowicz, członek zarządu Our Future Foundation.

W ramach kampanii zostanie przeprowadzona seria ogólnodostępnych webinarów, podczas których będą poruszane zagadnienia dotyczące zakładania i organizacji firmy, takie jak prawne podstawy prowadzenia działalności gospodarczej, formy finansowania firmy oraz promocja w mediach cyfrowych. Będą one dostępne na stronie. Pierwsze spotkanie jest zaplanowane 29 lutego 2024 roku.
 
W następnej części projektu uczestnicy wezmą udział w konkursie na najlepszy pomysł na biznes. Plan stworzenia swojej firmy będzie można przedstawić w formie wideo. W konkursie będą mogli wystartować zarówno przedstawiciele dwóch grup wiekowych, jak i dwuosobowe zespoły łączące starszych i młodszych. Internauci wskażą w głosowaniu finalistów. Z kolei kapituła składająca się z przedstawicieli świata biznesu, dziennikarzy i naukowców wybierze zwycięzców z najlepszej dziesiątki. Są przewidziane nagrody z puli 70 tys. zł, podzielonej na trzy kategorie: studentów, uczestników 50+ oraz zespoły łączone. Co więcej, najlepsze projekty będą mogły liczyć na wsparcie reklamowe TikToka, który jest głównym partnerem projektu. Formularz zgłoszeniowy będzie dostępny na stronie #Otwarci Na Biznes od 29 lutego. Konkurs potrwa do końca maja.

Kampania będzie promowana za pośrednictwem mediów społecznościowych fundacji, w największym stopniu na TikToku. Będą publikowane porady biznesowe od praktyków biznesowych oraz współprace z influencerami. (af)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj