Narodowy Fundusz Zdrowia zamierza przeprowadzić kampanię edukacyjną poświęconą szczepieniom. Planuje zorganizować przetarg, w którym wyłoni agencję odpowiedzialną za realizację akcji. Obecnie trwają konsultacje rynkowe.
Kampania ma dotyczyć szczepień ochronnych, w tym tych przeciwko wirusowi brodawczaka ludzkiego (HPV) i wirusowi grypy. Celem akcji jest zwiększenie świadomości na temat tego, że szczepienia są „najskuteczniejszym i najbardziej efektywnym sposobem zapobiegania chorobom zakaźnym”.
W ramach projektu ma powstać m.in. cykl 12 audycji radiowych zachęcających do szczepień, których gośćmi będą eksperci merytorycznie omawiający zagadnienie.
Wybrana agencja będzie też odpowiedzialna za promocję kampanii w mediach społecznościowych. Działania mają dotrzeć do szerokiego grona odbiorców i odpowiadać na najważniejsze pytania dotyczące profilaktyki chorób i leczenia.
Elementem kampanii mają być także rubryki eksperckie w prasie. Znajdą się w nich artykuły stworzone we współpracy z ekspertami, zawierające odpowiedź na najważniejsze pytania społeczeństwa dotyczące szczepień, obalające mity i w merytoryczny sposób zachęcające do szczepienia. Mają mają pojawić się też na portalu Akademia NFZ.
Zainteresowane agencje mogą przesyłać odpowiedzi dotyczące szacunku wartości zamówienia do 2 sierpnia 2021 roku do godziny 12:00. Więcej informacji znajduje się na stronie. (mb)
Czytaj też: Czy sportowcy przekonają Polaków do szczepień?