Kampania, która została stworzona przez agencję SEC Newgate CEE dla TVN Warner Bros. Discovery, otrzymała nominację do nagrody PR Week Global Awards 2024 w kategroii Issues and Crisis.
PR Week Global Awards 2024 to międzynarodowy konkurs branżowy, podczas którego co roku wyróżnia się najlepsze kampanie, agencje i ekspertów z różnych regionów.
Do grona nominowanych w 2024 roku dołączyła kampania agencji SEC Newgate CEE, stworzona we współpracy z TVN Warner Bros. Discovery i jej globalnymi strukturami. Projekt miał być odpowiedzią na zagrożenia płynące z Lex TVN, próby przejęcia stacji przez polityków. Coroczny ranking wolności prasy Reporterów bez Granic pokazuje, że pomiędzy 2015 a 2022 rokiem Polska spadła o 48 pozycji, a niezależne redakcje i firmy medialne znajdowały się pod silną, polityczną presją, która była wymierzona w prawo społeczeństwa do informacji.
Kampania, która została doceniona przez jury, miała na celu obronę wolnych mediów, niezależności dziennikarskiej i pluralizmu na rynku mediów. Działania prowadzone przez SEC Newgate CEE oraz Warner Bros. Discovery doprowadziły do globalnego zainteresowania sytuacją mediów w Polsce. Przykład TVN-u był bowiem szeroko komentowany w zagranicznych portalach informacyjnych.
Ogłoszenie wyników i gala finałowa konkursu PRWeek Global Awards 2024 odbędą się 15 maja 2024 roku. (ao)