poniedziałek, 23 grudnia, 2024
Strona głównaAktualnościKampania społeczna „#OddajmyJejGłos” zwraca uwagę na sytuację kobiet w Katarze

Kampania społeczna „#OddajmyJejGłos” zwraca uwagę na sytuację kobiet w Katarze

Onet wraz z agencją K2 Create i Amnesty International Polska przeprowadzili akcję społeczną, której celem było zwrócenie uwagi na sytuację kobiet w Katarze.

Podczas meczu finałowego Mistrzostw Świata, który odbył się 18 grudnia 2022 roku, na stronie onet.pl został opublikowany pierwszy kobiecy komentarz sportowy – minuta po minucie relacjonowano nie to, co działo się na boisku, ale to, co działo się poza nim. Opisywano, jak traktowane są kobiety w Katarze i w jak wielu aspektach życia ich prawa są ograniczone.

„Islamski Katar uchodzi za kraj najmniej opresyjny wobec kobiet. Kobiety w Katarze mają teoretycznie więcej praw niż w sąsiednich państwach. Pozornie, bo jeśli spojrzymy na najnowsze dane Global Gender Gap Indeks mierzące kwestie równouprawnienia, to okaże się, że kraj ten zajmuje w światowym rankingu 137. miejsce. Nie jest więc tak optymistycznie, jakby niektórzy chcieli. Katarskie kobiety są w swoim kraju traktowane jak obywatelki drugiej kategorii. W zasadzie są własnością mężczyzn: ojców, mężów, braci, wujów i innych męskich członków rodziny. Widać to w każdym obszarze życia społecznego, od kwestii dotyczących tak fundamentalnych spraw, jak zawarcie małżeństwa, przez podjęcie pracy, po wyjazd za granicę czy przyszłość własnych dzieci, gdyż nie są ich prawnymi opiekunami. Jeśli umiera ojciec dziecka, a w rodzinie nie ma męskiego krewnego, który mógłby pełnić funkcję opiekuna, rolę tę przejmuje państwo” – mówi Anna Błaszczak-Banasiak, dyrektorka Amnesty International w Polsce.

Promocja akcji „#OddajemyJejGłos” jest prowadzona w mediach internetowych oraz na platformach społecznościowych. Włączyli się w nią redaktorzy naczelni mediów Ringier Axel Springer Polska oraz ambasadorzy akcji, m.in.: Joanna Przetakiewicz, Michał Piróg, Aleksandra Domańska, Lara Gessler, Natalia Kusiak, Katarzyna Sokołowska i Jagna Niedzielska.

Za koncepcję kreatywną odpowiadają agencja K2 Create oraz dział marketingu Ringier Axel Springer Polska. Partnerem merytorycznym akcji jest Amnesty International Polska. Za współpracę z ambasadorami akcji odpowiada agencja 2Koma7. (bs)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj