Znamy zwycięzców konkursu Kampania Społeczna Roku 2013. Jury oceniało kampanie w siedmiu kategoriach: Kampanie organizacji pozarządowych, Kampanie instytucji publicznych, Kampanie lokalne, Kampanie o tematyce zdrowotnej, Kampanie 1%, Kampanie firm i fundacji firm, Marketing zaangażowany społecznie (CRM).
Zgłoszenia w kategorii Akcje zaangażowane społecznie zostały ocenione przez internatów. Głosowanie odbywało się na portalu kampaniespołeczne.pl. Drugi rok z rzędu najlepszą kampanię w kategorii Świat wybierało międzynarodowe jury. W tej edycji bez statuetek wyszli twórcy kampanii zgłoszonych w kategoriach: Kampanie instytucji publicznych oraz Kampanie o tematyce zdrowotnej. Po burzliwych obradach jury przyznało w tych kategoriach tylko wyróżnienia.
Oto lista nagrodzonych:
Kampanie organizacji pozarządowych: Bardzo Dobre Maniery (Cheil Polska dla Polskiego Czerwonego Krzyża)
Kampanie lokalne/ex aequo: Spartanie Dzieciom – Biegniemy dla Stasia (Partner of Promotion) oraz Majewskich posadzili (Fundacja Zmiana)
Kampanie 1%: Ta reklama jest zabroniona dla pieniędzy (Mr. Bloom)
Kampanie firm komercyjnych i fundacji firm: Ciśnienie na życie (Telescope i Procontent Communication)
Marketing zaangażowany społecznie (SRM): Paka dla Bezdomniaka (AtomClick)
Świat: Solo para niños (Grey Spain)
Akcje zaangażowane społecznie: Motopomocni.pl
Kampanię Bardzo Dobre Maniery jury wyróżniło m.in. za prosty, precyzyjnie docierający do adresatów i innowacyjny mechanizm angażowania klientów restauracji w pomoc niedożywionym dzieciom. Taki sposób działania ma szansę stać się nie tylko jednorazową kampanią, ale zwyczajem wpisanym w kulturę kulinarną.
Celem kampanii Spartanie dzieciom – Biegniemy dla Stasia była zbiórka funduszy na rehabilitację dwuletniego chłopca. Fundacja Zmiana, która zrealizowała kampanię Majewskich posadzili, popularyzowała z kolei ideę akcji „Książki w pudle”.
Jak podkreślają organizatorzy, tytuł kampania Społeczna Roku przyznawany jest kampaniom całościowym – kreatywnym, nowatorskim i skutecznym. Ocenie nie podlega więc wyłącznie kreacja czy efektywność. Zgłoszone kampanie analizowane są według 11 wymiarów: strategii, autentyczności społecznego przedmiotu kampanii, oryginalności i celowości wykorzystania narzędzi komunikacji, wykorzystania kanałów komunikacji, kreatywności ogólnej, oceny argumentacji reklamowej, działań PR, efektywności, formy, walorów produkcyjnych oraz wyjątkowości kampanii.
W VI edycji Konkursu zgłoszono prawie 100 kampanii w dziewięciu kategoriach. Wśród zgłaszających znalazły się: firmy komercyjne, instytucje rządowe, organizacyjne pozarządowe, agencje reklamowe oraz PR, a także osoby prywatne.
Wyjątkiem tej edycji konkursu było przyznanie wyróżnienia specjalnego dla kampanii Tata Julki, nie mieszczącej się w wytycznych poszczególnych kategorii. Jury doceniło w tej kampanii dopasowanie przekazu do grupy docelowej, a dzięki temu zrealizowanie w całości założonego celu w imponującym tempie. Spot zainspirował jury do stworzenia w przyszłym roku nowej kategorii konkursowej – Kampanie fundraisingowe. Ponadto wyróżniono dziewięć innych kampanii.
PRoto.pl było patronem medialnym wydarzenia.