23 lutego 2023 roku, w Światowy Dzień Walki z Depresją, ruszyła kampania społeczna „Wszystko gra?”, której organizatorami są instytucje kultury: STUDIO teatrgaleria, fundacja Off School, fundacja Można Zwariować oraz firma szkoleniowa Nowe Motywacje.
Kampania ma na celu zachęcenie do korzystania z inicjatyw oferowanych przez instytucje kultury w ramach poprawy kondycji psychicznej.
„Wybraliśmy to krótkie pytanie jako hasło naszej kampanii społecznej, ponieważ wierzymy, że kultura, w której uczestniczy się na żywo, ma ogromny potencjał poprawy dobrostanu psychicznego jej odbiorców” – mówi Natalia Korczakowska, dyrektorka artystyczna STUDIO.
Inicjatorzy kampanii oparli swoje wnioski o raport opracowany na zlecenie brytyjskiego rządu, odpowiadający na pytanie: „Jakie są dowody na rolę sztuki w poprawie zdrowia oraz dobrostanu psychicznego?”. Wyniki badań potwierdziły, że sztuka pomaga w regulacji emocji oraz może zapobiec alienacji oraz depresji, a także polepsza relacje interpersonalne u młodych dorosłych.
Kampanię można wesprzeć, zostając jej instytucją partnerską albo ambasadorem jako osoba twórcza.
Ambasadorami akcji są m.in. Magdalena Cielecka, Cleo Ćwiek, Marta Malikowska czy Bartosz Gelner.
Swój udział w kampanii zadeklarowały dotychczas takie instytucje kulturalne jak m.in. Nowy Teatr, Zamek Królewski w Warszawie, Centralne Muzeum Włókiennictwa w Łodzi, Teatr Dramatyczny w Warszawie czy Teatr im. Juliusza Osterwy w Lublinie.
Źródło: Instagram/nowy_teatr
W ramach działań kampanii ambasadorzy oraz instytucje partnerskie będą przez cały rok przypominać w social mediach, m.in. przez udostępnianie materiałów promujących akcję, jak ważnym elementem dla zdrowia psychicznego jest uczestniczenie w kulturze na żywo.
Za kampanię wizualną w social mediach odpowiada Krzysztof „Kuki” Iwański. (zd)