Naciśnij przycisk odtwarzania, aby odsłuchać tę zawartość
0:00
-:--
1x
Szybkość odtwarzania
0.5
0.6
0.7
0.8
0.9
1
1.1
1.2
1.3
1.5
2
Kampania „To Twój Wybór” zachęca młode kobiety do głosowania. z deklaracji młodych polek wynika, że mniej niż połowa z nich weźmie udział w zbliżających się wyborach parlamentarnych. by grupa głosujących była jednak większa, rozpoczęto kampanię „to twój wybór”. akcja, zorganizowana przez inicjatywę głos kobiet, czyli grupę organizacji społecznych, działających na rzecz ochrony i promocji praw kobiet, ma przekonać kobiety do aktywnego udziału w nadchodzących wyborach. większość kobiet bowiem wie, jakiej polski chce dla siebie i swoich bliskich, nie biorą jednak udziału w wyborach, bo nie wierzą, że ich głos ma znaczenie. kampania profrekwencyjna „to twój wybór” ma uświadomić kobietom ich sprawczość i siłę ich głosu w wyborach. akcja prowadzona jest przy wsparciu fundacji batorego oraz specjalistów ds. komunikacji, pracujących pro bono. jak przekazują organizatorzy akcji, z badania fundacji more in common wynika, że młode polki chcą żyć w kraju, który szanuje ich prawa i daje im możliwości rozwoju zawodowego bez szkody dla życia rodzinnego. kobiety chcą mieszkać w nowoczesnym i otwartym państwie, dającym im poczucie bezpieczeństwa i wolności. kluczowe są dla nich kwestie zdrowia, edukacji, niezależności materialnej. oczekują dostępu do dobrej opieki medycznej i chcą móc decydować o własnym ciele, a także chcą rzetelnej, nowoczesnej edukacji dla swoich dzieci, godnego życia, bez konieczności wyrzeczeń. sprawiedliwa i demokratyczna – takiej polski oczekują młode kobiety. chcą także, by ich kraj był spokojny, bezpieczny, uczciwy, tolerancyjny, praworządny i szanowany w świecie. badania pokazują jednak, że młode kobiety nie lubią rozmów o polityce – 60 proc. z nich deklaruje unikanie takich konwersacji, a jedynie 40 proc. tych najmłodszych zapoznaje się z informacjami w mediach i interesuje się wydarzeniami w obszarze polityki. rozpoczęta właśnie kampania ma przekonać polki do tego, że polityka „nie jest czymś abstrakcyjnym oderwanym od ich życia”, lecz oddziałuje na to, co aktualnie się dzieje i ma decydujący głos w istotnych dla kobiet sprawach. „celem kampanii jest mobilizacja młodych kobiet do większej obecności w życiu publicznym i upomnienia się o swoje prawa. nie podejmujemy decyzji za kobiety, nie wskazujemy jak i na kogo mają głosować. pokazujemy im tylko, że mają »na co« głosować, a to, co wybiorą, będzie mieć bezpośredni wpływ na ich życie” – mówi ewa kulik-bielińska z fundacji batorego. „jeśli połowa kobiet nie pójdzie na wybory, decyzje dotyczące kluczowych dla nich kwestii zapadną bez ich udziału” – dodaje zofia sanejko z inicjatywy głos kobiet. jak mówi, polki w wieku 18-34 lata to ponad 3,6 mln obywatelek (według danych gus z 2022 roku). „to naprawdę potężna siła” – podkreśla sanejko. kampania będzie prowadzona offline i online – w mediach tradycyjnych (radiu i telewizji), elektronicznych i społecznościowych. działania komunikacyjne obejmą także przestrzeń publiczną. symbolem kampanii i sprawczości kobiet jest różowy długopis. w ramach inicjatywy powstała strona gdzie dostępne są materiały do pobrania wraz z zachętą do włączenia się do kampanii, skierowane zarówno osób indywidualnych, jak i organizacji. kampania potrwa do dnia wyborów, czyli 15 października 2023 roku. (mb).
Z deklaracji młodych Polek wynika, że mniej niż połowa z nich weźmie udział w zbliżających się wyborach parlamentarnych. By grupa głosujących była jednak większa, rozpoczęto kampanię „To Twój Wybór”.
Akcja, zorganizowana przez Inicjatywę Głos Kobiet, czyli grupę organizacji społecznych, działających na rzecz ochrony i promocji praw kobiet, ma przekonać kobiety do aktywnego udziału w nadchodzących wyborach. Większość kobiet bowiem wie, jakiej Polski chce dla siebie i swoich bliskich, nie biorą jednak udziału w wyborach, bo nie wierzą, że ich głos ma znaczenie.
Kampania profrekwencyjna „To Twój Wybór” ma uświadomić kobietom ich sprawczość i siłę ich głosu w wyborach. Akcja prowadzona jest przy wsparciu Fundacji Batorego oraz specjalistów ds. komunikacji, pracujących pro bono.
Jak przekazują organizatorzy akcji, z badania Fundacji More in Common wynika, że młode Polki chcą żyć w kraju, który szanuje ich prawa i daje im możliwości rozwoju zawodowego bez szkody dla życia rodzinnego. Kobiety chcą mieszkać w nowoczesnym i otwartym państwie, dającym im poczucie bezpieczeństwa i wolności. Kluczowe są dla nich kwestie zdrowia, edukacji, niezależności materialnej. Oczekują dostępu do dobrej opieki medycznej i chcą móc decydować o własnym ciele, a także chcą rzetelnej, nowoczesnej edukacji dla swoich dzieci, godnego życia, bez konieczności wyrzeczeń. Sprawiedliwa i demokratyczna – takiej Polski oczekują młode kobiety. Chcą także, by ich kraj był spokojny, bezpieczny, uczciwy, tolerancyjny, praworządny i szanowany w świecie.
Badania pokazują jednak, że młode kobiety nie lubią rozmów o polityce – 60 proc. z nich deklaruje unikanie takich konwersacji, a jedynie 40 proc. tych najmłodszych zapoznaje się z informacjami w mediach i interesuje się wydarzeniami w obszarze polityki.
Rozpoczęta właśnie kampania ma przekonać Polki do tego, że polityka „nie jest czymś abstrakcyjnym oderwanym od ich życia”, lecz oddziałuje na to, co aktualnie się dzieje i ma decydujący głos w istotnych dla kobiet sprawach.
„Celem kampanii jest mobilizacja młodych kobiet do większej obecności w życiu publicznym i upomnienia się o swoje prawa. Nie podejmujemy decyzji za kobiety, nie wskazujemy jak i na kogo mają głosować. Pokazujemy im tylko, że mają »na co« głosować, a to, co wybiorą, będzie mieć bezpośredni wpływ na ich życie” – mówi Ewa Kulik-Bielińska z Fundacji Batorego. „Jeśli połowa kobiet nie pójdzie na wybory, decyzje dotyczące kluczowych dla nich kwestii zapadną bez ich udziału” – dodaje Zofia Sanejko z Inicjatywy Głos Kobiet. Jak mówi, Polki w wieku 18-34 lata to ponad 3,6 mln obywatelek (według danych GUS z 2022 roku). „To naprawdę potężna siła” – podkreśla Sanejko.
Kampania będzie prowadzona offline i online – w mediach tradycyjnych (radiu i telewizji), elektronicznych i społecznościowych. Działania komunikacyjne obejmą także przestrzeń publiczną. Symbolem kampanii i sprawczości kobiet jest różowy długopis.
W ramach inicjatywy powstała strona www.twojwybor.pl, gdzie dostępne są materiały do pobrania wraz z zachętą do włączenia się do kampanii, skierowane zarówno osób indywidualnych, jak i organizacji.
Kampania potrwa do dnia wyborów, czyli 15 października 2023 roku. (mb)
Ta strona korzysta z ciasteczek, aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.ZgodaPolityka prywatności
Naciśnij przycisk odtwarzania, aby odsłuchać tę zawartość
Kampania „To Twój Wybór” zachęca młode kobiety do głosowania. z deklaracji młodych polek wynika, że mniej niż połowa z nich weźmie udział w zbliżających się wyborach parlamentarnych. by grupa głosujących była jednak większa, rozpoczęto kampanię „to twój wybór”. akcja, zorganizowana przez inicjatywę głos kobiet, czyli grupę organizacji społecznych, działających na rzecz ochrony i promocji praw kobiet, ma przekonać kobiety do aktywnego udziału w nadchodzących wyborach. większość kobiet bowiem wie, jakiej polski chce dla siebie i swoich bliskich, nie biorą jednak udziału w wyborach, bo nie wierzą, że ich głos ma znaczenie. kampania profrekwencyjna „to twój wybór” ma uświadomić kobietom ich sprawczość i siłę ich głosu w wyborach. akcja prowadzona jest przy wsparciu fundacji batorego oraz specjalistów ds. komunikacji, pracujących pro bono. jak przekazują organizatorzy akcji, z badania fundacji more in common wynika, że młode polki chcą żyć w kraju, który szanuje ich prawa i daje im możliwości rozwoju zawodowego bez szkody dla życia rodzinnego. kobiety chcą mieszkać w nowoczesnym i otwartym państwie, dającym im poczucie bezpieczeństwa i wolności. kluczowe są dla nich kwestie zdrowia, edukacji, niezależności materialnej. oczekują dostępu do dobrej opieki medycznej i chcą móc decydować o własnym ciele, a także chcą rzetelnej, nowoczesnej edukacji dla swoich dzieci, godnego życia, bez konieczności wyrzeczeń. sprawiedliwa i demokratyczna – takiej polski oczekują młode kobiety. chcą także, by ich kraj był spokojny, bezpieczny, uczciwy, tolerancyjny, praworządny i szanowany w świecie. badania pokazują jednak, że młode kobiety nie lubią rozmów o polityce – 60 proc. z nich deklaruje unikanie takich konwersacji, a jedynie 40 proc. tych najmłodszych zapoznaje się z informacjami w mediach i interesuje się wydarzeniami w obszarze polityki. rozpoczęta właśnie kampania ma przekonać polki do tego, że polityka „nie jest czymś abstrakcyjnym oderwanym od ich życia”, lecz oddziałuje na to, co aktualnie się dzieje i ma decydujący głos w istotnych dla kobiet sprawach. „celem kampanii jest mobilizacja młodych kobiet do większej obecności w życiu publicznym i upomnienia się o swoje prawa. nie podejmujemy decyzji za kobiety, nie wskazujemy jak i na kogo mają głosować. pokazujemy im tylko, że mają »na co« głosować, a to, co wybiorą, będzie mieć bezpośredni wpływ na ich życie” – mówi ewa kulik-bielińska z fundacji batorego. „jeśli połowa kobiet nie pójdzie na wybory, decyzje dotyczące kluczowych dla nich kwestii zapadną bez ich udziału” – dodaje zofia sanejko z inicjatywy głos kobiet. jak mówi, polki w wieku 18-34 lata to ponad 3,6 mln obywatelek (według danych gus z 2022 roku). „to naprawdę potężna siła” – podkreśla sanejko. kampania będzie prowadzona offline i online – w mediach tradycyjnych (radiu i telewizji), elektronicznych i społecznościowych. działania komunikacyjne obejmą także przestrzeń publiczną. symbolem kampanii i sprawczości kobiet jest różowy długopis. w ramach inicjatywy powstała strona gdzie dostępne są materiały do pobrania wraz z zachętą do włączenia się do kampanii, skierowane zarówno osób indywidualnych, jak i organizacji. kampania potrwa do dnia wyborów, czyli 15 października 2023 roku. (mb).