piątek, 20 grudnia, 2024
Strona głównaAktualności„Kampanie edukacyjne i społeczne firm coraz częściej będą połączone z produktami i...

„Kampanie edukacyjne i społeczne firm coraz częściej będą połączone z produktami i usługami” – kampanie społeczne w 2020 roku

W 2020 roku „firmy i marki wdrożą w swoją strategię komunikacyjną działania społeczne i CSR” – zaznaczają eksperci w prognozach dla PRoto.pl dotyczących kampanii społecznych w nadchodzącym czasie. Według nich poruszanymi tematami z pewnością będą m.in. ochrona środowiska, walka z nierównościami społecznymi, a także dbałość o warunki pracy.

Jednostki publiczne jeszcze chętniej będą współpracować z komercyjnymi markami, przez co kampanie łączone będą z produktami i usługami. Eksperci zaznaczają jednak, że wymagania interesariuszy wobec działań marketingu społecznego wzrosną przez kontrolowanie środowiskowej, społecznej i zarządczej polityki firm.

Czytaj także: Marki angażują się w problemy społeczne i zabierają głos w konkretnych sprawach. Podsumowanie kampanii społecznych w 2019 roku

Marta Lesiewska, Sustainability Consultant; Partner w SNOW PR – Communication & Events

W 2020 roku coraz więcej firm i marek będzie opierało swoje strategie komunikacji o działania społeczne i CSR. Zwrot w kierunku implementacji do kierunku biznesowego rozwiązań związanych z odpowiedzialnością i zrównoważonym rozwojem wynika z jednej strony z chęci lepszego zarządzania ryzykiem – biznesowym i komunikacyjnym, z drugiej z rosnących oczekiwań interesariuszy w tym zakresie. Regulatorzy, media, konkurencja, partnerzy handlowi, organizacje pozarządowe, a także konsumenci coraz częściej przyglądają się środowiskowej, społecznej i zarządczej polityce firmy.

Ostatnie kilka lat to przechodzenie z fazy dostrzegania problemów do fazy rozwiązań. W 2020 roku coraz więcej rodzimych firm i organizacji będzie składać deklaracje i zobowiązania w zakresie redukcji emisji gazów cieplarnianych, rozwoju nowych, prośrodowiskowych technologii, odpowiedzialnego pozyskiwania surowców czy adresujących problemy nierówności społecznych. W związku z tym, kampanie edukacyjne i społeczne firm coraz częściej będą połączone z produktami i usługami, które minimalizują negatywny wpływ środowiskowy lub wspierają konkretne społeczności.

W CSR dominować będą kwestie związane ze zmianami klimatu, zanieczyszczeniem powietrza, kryzysem śmieciowym, rozwojem społeczności lokalnych oraz warunkami pracy. Na pewno nie zabraknie kampanii prewencyjnych. Pod większą presją mogą znaleźć się marki FMCG oraz modowe.

Szymon Krzysiak, Senior Strategy Planner w Insignia

Szymon Krzysiak

Rynek opinii publicznej ostatnimi czasy żyje kwestiami ochrony klimatu, zagrożeń płynących dla środowiska naturalnego, a przy tym dla ludzkości. 16-letnia szwedzka ekologiczna aktywistka Greta Thunberg zostaje człowiekiem roku tygodnika „Time”, Musk prezentuje nowego elektronicznego pick-upa Cybertruck, w Warszawie stawiane są pierwsze recyklomaty. Wszystko to zmierza do uświadamiania ludzi – konsumentów marek do zastanowienia się nad swoim zachowaniem.

Temat ekologii nie jest już tylko podejmowany na szczytach klimatycznych, ale schodzi piętro niżej do dyskursu publicznego. W odpowiedzi na to marki stają się aktywnymi graczami, podejmującymi temat ekologicznej rewolucji. Można przewidywać, że w 2020 roku wiele marek stanie się ambasadorami kampanii społecznych realizowanych w duchu „eko”. Już dzisiaj mówimy o ekomarketingu, często niestety jest „przyszywany” do standardowych aktywności marki. Jednak kto pierwszy na szerszą skalę wykorzysta ten wątek, ten będzie game changerem.

Przypuszczam, że marketing społeczny będzie realizowany na zasadzie współpracy jednostek publicznych z markami komercyjnymi. Takie działania będą coraz częściej wpisywane do kalendarza rocznego aktywności marek (tzw. action plan).

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj