Na Facebooku i Messengerze w Polsce pojawią się kanały nadawcze, czyli narzędzia do wysyłania wiadomości typu „jeden do wielu”, przeznaczone dla właścicieli stron na Facebooku. 20 listopada biuro prasowe Mety w Polsce podało, że rozwiązanie jest już dostępne w naszym kraju.
Administratorzy stron będą mogli korzystać z funkcji takich jak ankiety, wysyłanie zdjęć lub filmów oraz używanie notatek głosowych. Jedynie administratorzy uzyskają dostęp do wysyłania wiadomości – członkowie kanałów będą mogli jedynie reagować na nie emotikonami. Otrzymają również możliwość odpowiadania na pytania zadane w ankietach – czytamy na blogu Mety.
Użytkownicy uzyskają również dostęp do komunikatów o treściach, które opublikuje administrator. Ich wyciszenie będzie możliwe przez kliknięcie w ikonę „wycisz”, znajdującą się w prawym górnym rogu wątku kanału.
Meta informuje, że jeśli powyższe funkcje będą niedostępne w danym kraju – wówczas wskazane będzie dołączenie do tzw. „listy oczekujących”. Użytkownicy zostaną powiadomieni o nowościach od razu po wprowadzeniu ich na rynek.
Lista czatów będzie informować o tym, do ilu grup przynależy dany użytkownik. O dołączeniu do konkretnej rozmowy poinformuje jednorazowe powiadomienie.
Użytkownicy będą mogli zgłosić zarówno treści udostępnione przez administratora naruszające regulamin, jak i sam kanał nadawczy. Szkodliwe materiały zostaną usunięte, jeśli faktycznie naruszą zasady społeczności – czytamy.
Kanały nadawcze będą traktowane jak publiczne czaty, dlatego – w celu identyfikacji, kontroli i ewentualnego usuwania treści – Facebook i Messenger będą korzystać ze specjalnych narzędzi i weryfikatorów. (an)