niedziela, 17 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościW Sejmie powstało Biuro Obsługi Medialnej. Dyrektorką Katarzyna Karpa-Świderek

W Sejmie powstało Biuro Obsługi Medialnej. Dyrektorką Katarzyna Karpa-Świderek

26 lutego 2024 roku w Kancelarii Sejmu utworzono Biuro Obsługi Medialnej, które zastąpiło Centrum Informacyjne Sejmu. Informacje dotyczące przekształceń zostały przekazane tego samego dnia przez stronę internetową izby niższej parlamentu.  

Jak podano w komunikacie, w Kancelarii Sejmu zlikwidowano kilka działów, m.in. Centrum Informacyjne Sejmu, którym dotychczas zarządzał Andrzej Grzegrzółka. Powołano również nowe jednostki, m.in. Biuro Obsługi Medialnej, którego dyrektorką została Katarzyna Karpa-Świderek, rzeczniczka prasowa Marszałka Sejmu Szymona Hołowni oraz jego doradczyni w zakresie działalności medialnej.

Karpa-Świderek wcześniej była rzeczniczką prasową partii 2050 Szymona Hołowni. W latach 2018-2022 pełniła funkcje rzeczniczki prasowej i doradczyni zarządu ds. mediów w WWF Polska. Wcześniej, przez 11 lat, pracowała w telewizji TVN. Zdobywała doświadczenie zawodowe w Telewizji Biznes, poznańskim radiu „Emaus” oraz Centrum Integracji Europejskiej Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Pisała m.in. dla „Newsweeka”, „Gazety Wyborczej”, „Polityki”, „ELLE” i magazynu tvn24.pl. 

Nowo powołane BOM ma być odpowiedzialne za obsługę medialną Kancelarii Sejmu i organów Sejmu. Do jego zadań należeć będzie umożliwienie dziennikarzom relacjonowania prac izby niższej parlamentu. „Chcemy być istotną częścią »otwartego Sejmu«” – mówi Karpa-Świderek. 

Dyrektorka BOM-u zwraca szczególną uwagę na to, że jej celem jest prowadzenie komunikacji sejmowej tak, by odpowiadała zarówno na potrzeby obywateli, jak i dziennikarzy. „Tylko świadome, wyedukowane i stanowiące wspólnotę wartości społeczeństwo, jest w stanie, mimo wielu zagrożeń, obronić demokrację” – podkreśla. 

W aktualizacji umieszczonej na stronie Sejmu napisano, że nowy dział ma zwrócić szczególną uwagę na „social media, które pozwalają na dialog z odbiorcą”. „BOM weźmie na siebie obsługę przedstawicieli mediów, w tym udzielanie odpowiedzi na pytania, przygotowywanie informacji prasowych, zarządzanie akredytacjami wraz ze Strażą Marszałkowską i tworzenie możliwie najlepszych warunków do pracy dla przedstawicieli mediów” – przekazano w komunikacie. 

Co więcej, Biuro Obsługi Medialnej będzie odpowiedzialne za wydawanie odświeżonej wersji „Kroniki Sejmowej”. Zajmie się również tworzeniem i udostępnianiem zdjęć, filmów i grafik dotyczących pracy Sejmu, jego organów i Kancelarii Sejmu. 

W skład nowej jednostki wchodzą Wydział Obsługi Audiowizualnej, Zespół ds. Mediów Społecznościowych, Zespół Komunikacji i Publikacji oraz Wydział Prasowy, składający się z Zespołu ds. Informacji Prasowej oraz Zespołu ds. Obsługi Medialnej. 

Wzmocniono również znaczenie Biura Komunikacji Społecznej, które będzie wykonywać zadania związane z rolą konsultacji publicznych oraz zaangażowania obywatelskiego i społecznego. Jednostka przejmie większość zadań dotychczasowego „Wydawnictwa Sejmowego”, m.in. działalność wydawniczą i popularyzatorską. 

Co więcej, w Sejmie powołano także Biuro Ekspertyz i Oceny Skutków Regulacji oraz Biuro Spraw Europejskich i Współpracy Międzynarodowej. Zlikwidowano nie tylko CIS, ale również Biuro Analiz Sejmowych, Biuro Spraw Międzynarodowych i Wydawnictwo Sejmowe jako odrębną komórkę organizacyjną. Dotychczasowe Biuro Prawne i Spraw Pracowniczych podzielono na dwie jednostki – Biuro Prawne oraz Biuro Kadr i Rozwoju Zawodowego.

Szef Kancelarii Sejmu Jacek Cichocki podkreśla, że wprowadzone zmiany mają usprawnić proces stanowienia prawa oraz sprawić, że stanie się on bardziej klarowny. Dyrektor zwraca również szczególną uwagę na udział obywateli w pracach parlamentarnych. „Marszałek Szymon Hołownia od chwili objęcia swej funkcji wielokrotnie podkreślał, że są to priorytetowe zadania, jakie stawia przed Kancelarią Sejmu” – zauważa. 

„Nie bez znaczenia jest także intensyfikacja działań na polu dyplomacji parlamentarnej w sprawach związanych z członkostwem Polski w Unii Europejskiej. Jako Kancelaria postawiliśmy sobie trzy cele: dobre prawo, otwartość i bezpieczeństwo. Reorganizacja Kancelarii Sejmu odpowiada na te wyzwania” – wskazuje Cichocki. (an)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj