Niemieccy klienci KFC otrzymali w aplikacji powiadomienie, w którym amerykańska sieć barów szybkiej obsługi zachęcała do upamiętnienia Nocy Kryształowej – podaje tvn24.pl. Teraz KFC tłumaczy się błędem systemu i przeprasza.
Jak czytamy, sieć – „delikatniejszym serem z chrupiącym kurczakiem” – zachęcała do świętowania rocznicy pogromu ludności żydowskiej z 1938 roku. Zbulwersowani użytkownicy podzielili się wiadomością od KFC m.in. na Twitterze.
Tvn24.pl, powołując się na Bloomberga, przytacza treść drugiej wiadomości, którą sieć rozesłała w ramach przeprosin. „Z powodu błędu w naszym systemie wysłaliśmy nieprawidłową i nieodpowiednią wiadomość, bardzo przepraszamy, natychmiast sprawdzimy nasze wewnętrzne procesy, aby upewnić się, że to się nie powtórzy. Proszę wybaczyć ten błąd” – czytamy.
Na Twitterze do wiadomości odniosła się także Dalia Grinfeld, zastępczyni dyrektora do spraw europejskich Ligi Antydefamacyjnej.
Źródło: twitter.com/DaliaGrinfeld
KFC twierdzi, że „w żaden sposób ich zamiarem nie było bagatelizowanie powagi i historycznego znaczenia Nocy Kryształowej, ani krzywdzenie ofiar lub ich potomków” – podaje źródło. (bs)