Marka modowa Balenciaga 22 stycznia 2024 roku poinformowała, że do grona jej ambasadorów dołączyła amerykańska celebrytka Kim Kardashian.
Kardashian jest związana z Balenciagą od wielu lat. Uczestniczyła w ważnych dla marki wydarzeniach, w tym m.in. była modelką na pokazie Balenciaga Couture czy towarzyszyła Demnie Gvasalii, dyrektorce kreatywnej Balenciagi, na Met Gali w 2021 roku.
„Od kilku lat projekty Balenciagi są częścią wielu moich stylizacji – i niektórych z moich najbardziej kultowych momentów w modzie. Ten historyczny dom mody pod wodzą Demny stawia na nowoczesność, kunszt i innowacyjne podejście do projektowania. Dla mnie ta długotrwała relacja opiera się na wzajemnym zaufaniu i zaangażowaniu w robienie tego, co słuszne. Jestem podekscytowana tym kolejnym rozdziałem dla marki i zostaniem jej ambasadorką” – mówi celebrytka.
Jak podaje rollingstone.com, jeszcze w 2022 roku po tym jak Balenciaga znalazła się w ogniu krytyki, Kim Kardashian ogłosiła, że zamierza „ponowie ocenić” swoje relacje z marką. Po prawie dwóch latach od tych zdarzeń celebrytka została jednak jej ambasadorką.
Przypomnijmy, że w listopadzie 2022 roku Balenciaga została skrytykowana przez celebrytów, internautów i konsumentów po kontrowersyjnych kampaniach – jednej z udziałem dzieci, które prezentowały pluszowe misie w strojach przypominających kostiumy BDSM, oraz drugiej, gdzie jako rekwizyty do sesji wykorzystano dokumenty z wyrokiem sądu o zakazie pornografii dziecięcej. Marka przeprosiła za obie kampanie i usunęła opublikowane w mediach społecznościowych zdjęcia.
„Byłam cicho przez ostatnie kilka dni, nie dlatego, że nie byłam zniesmaczona i oburzona ostatnimi kampaniami Balenciagi, ale dlatego, że chciałam mieć okazję porozmawiać z ich zespołem, aby zrozumieć, jak to się mogło stać” – napisała Kim Kardashian bezpośrednio po wspominanych wydarzeniach, na której słowa powołuje się rollingstone.com. (ao)