„A Ty kim będziesz, kiedy bańka pęknie?” to nowa kampania społeczna stworzona przez Komisję Nadzoru Finansowego. Celem akcji jest zwrócenie uwagi społeczeństwa na ryzyko związane z inwestowaniem w kryptowaluty oraz na rynku Forex, a także ostrzeżenie przed podmiotami, które oferują „łatwy, pewny i wysoki zysk”.
Kampania współtworzona jest też przez Ministerstwo Finansów, Narodowy Bank Polski oraz policję. W ramach akcji w stacjach telewizyjnych i radiowych oraz internecie będą emitowane spoty – jeden z nich przedstawia historię Piotra, który żyje w „bańce złudzeń inwestycji”. Wspomniana bańka stanowi zaś nawiązanie do zjawiska baniek spekulacyjnych występujących na rynkach finansowych. Filmy informacyjne mają za zadanie pokazać negatywną stronę inwestowania w kryptowaluty.
Ponadto w ramach kampanii w wybranych urzędach skarbowych oraz komendach policji zostaną wywieszone plakaty zwracające uwagę, że inwestowanie w kryptowaluty oraz na rynku Forex wiąże się z dużym ryzykiem oraz zachęcające do pobrania aplikacji KNF Alert oraz sprawdzenia „Listy ostrzeżeń publicznych KNF”. (jg)
Zdjęcie główne: knf.gov.pl