środa, 15 stycznia, 2025
Strona głównaAktualnościWiadomościKoktajl z serialu z Netfliksa zakazany we Francji

Koktajl z serialu z Netfliksa zakazany we Francji

Stowarzyszenie Addictions France doprowadziło do wycofania ze sprzedaży we Francji koktajlu stworzonego na wzór produktu pojawiającego się w serialu „Emily w Paryżu”. Wskazanym przez organizację powodem miała być niezgodność promocji napoju z funkcjonującą w kraju ustawą Evin, która zezwala jedynie na reklamowanie alkoholi przez odniesienie do kryteriów uznanych za obiektywne i informujące o samym produkcie.

Jakiś czas po premierze czwartego sezonu netfliksowej produkcji „Emily w Paryżu” do sprzedaży trafił specjalny koktajl na bazie wina o nazwie Chamère, który pojawiał się w serialu. Produkt ten do tej pory można było zakupić we francuskich sklepach sieci Carrefour.

Zapobiec sprzedaży napoju postanowiło jednak stowarzyszenie Addictions France, które 8 listopada 2024 roku podjęło kroki prawne w celu jego wycofania ze sklepów. 18 grudnia 2024 roku sąd orzekł na korzyść organizacji, nakazując Carrefour France i SNC Carrefour Drive zaprzestanie marketingu i promowania koktajlu na swojej stronie internetowej.

Według stowarzyszenia, promocja napoju była niezgodna z funkcjonującą we Francji ustawą Evin, która zezwala jedynie na reklamowanie alkoholi przez odniesienie do kryteriów uznanych za obiektywne i informujące o samym produkcie. Organizacja stwierdziła, że wykorzystanie nazwy produkcji Netfliksa do promocji koktajlu miało na celu zachęcenie konsumentów do wyboru tego produktu przez odniesienie do popularnego serialu.

Ponadto, Addictions France zaznaczyło, że grupą docelową produktu miały być młode kobiety, na co wskazywały zarówno stereotypowe opakowania w odcieniach różu, jak i kampania marki Chamère na Instagramie. Franck Lecas, dyrektor ds. prawnych w Addictions France, podkreślił, że „obecnie kobiety piją mniej alkoholu niż mężczyźni i jest to problem dla przemysłu alkoholowego”. „Wykorzystują oni marketing, aby zaradzić tej sytuacji, ale na szczęście ustawa Evin hamuje ich wysiłki. Jest to niepokojąca kwestia, ponieważ jeśli chodzi o upijanie się, młode dziewczyny stopniowo doganiają młodych mężczyzn” – dodał Lecas. (ao)

Źródło: addictions-france.org, Carrefour sanctionné pour avoir vendu un cocktail «Emily in Paris»/ Zdjęcie główne: chamere-emilyinparis.com

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj