Kolejne firmy wycofały swoje reklamy z Telewizji Republika. Powodem rezygnacji są wypowiedzi gości stacji o migrantach – podaje businessinsider.com.pl. Jak czytamy, pierwszymi firmami, które zdecydowały się na zakończenie współpracy, były sieć sklepów meblowych IKEA oraz mBank.
Zobacz też: IKEA Polska i mBank wstrzymują emitowanie reklam w Telewizji Republika
Jak donosi źródło, ósmego stycznia 2024 roku ze stacji znikną również reklamy Media Expert.
„Spoty reklamowe w TV Republika nabyliśmy od brokera medialnego w pakiecie wraz z prawem do emisji reklam świątecznych i noworocznych w pozostałych kanałach telewizyjnych. Ważność tego pakietu kończy się 7 stycznia 2024 roku” – powiedział dla źródła rzecznik Media Expert Michał Mystkowski.
O zakończeniu współpracy poinformowała także firma farmaceutyczna Adamed Pharma. „Za zakup kampanii reklamowych marek Adamed Pharma odpowiada dom mediowy Zenith Polska, który pracuje nad wdrożeniem powyższej decyzji w możliwie najszybszym terminie” – przekazał zespół prasowy firmy.
Jak czytamy dalej, serwis nieruchomości Otodom „jest właśnie w trakcie rozmów z dostawcami na temat możliwości modyfikacji pakietów reklamowych, by w najszybszym możliwym terminie zrezygnować z emisji reklam w stacji TV Republika”. Firma podkreśliła, że potępia zachowania o charakterze ksenofobicznym oraz stara się, by jej działania komunikacyjne były inkluzywne.
Źródło zauważa, że Pyszne.pl również zakończyło współpracę ze stacją. „Nasze reklamy znalazły się na kanałach medialnych TV Republika w analogiczny sposób jak niektóre z reklam rozpoznawalnych na rynku firm. Były częścią większego pakietu mediowego zakupionego w grupie Polsat. Wycofujemy wszystkie reklamy emitowane na kanałach TV Republika” – czytamy w komunikacie firmy na plaformie X.
Sieć sklepów Żabka także zdecydowała się na niekontynuowanie współpracy, ponieważ „nie chce być utożsamiana z treściami fundamentalnie przeciwstawnymi jej wartościom” – donosi źródło. Sieć dodała, że „nie wyklucza konieczności dokonania przeglądu współpracy w przypadku każdego medium, które udostępnia w swoich kanałach treści sprzeczne z wartościami obowiązującymi w Grupie Żabka”. Co więcej, skierowała oficjalne pismo do Telewizji Republika w tej sprawie – czytamy.
Jak przekazuje źródło, z emitowania reklam w stacji zrezygnowały także firmy, takie jak Provident i Tarczyński.
Odejścia reklamodawców są spowodowane wypowiedziami dotyczącymi migrantów, które zostały nadane w stacji. Jan Pietrzak powiedział na antenie żart, który sugerował, że Polska mogłaby przyjąć imigrantów w barakach na terenie byłych niemieckich obozów koncentracyjnych. Następnie Marek Król, były redaktor naczelny „Wprost”, który został zapytany o to, co należy zrobić z migrantami w Polsce, stwierdził, że jest na to prosty sposób. Jak podkreśla Król, „należy im założyć czipy, jak się pieskom zakłada, a taniej jest oczywiście numery na lewej ręce wytatuować i wtedy łatwo się ich znajdzie” – dowiadujemy się.
Źródło podaje również, powołując się na rp.pl, że poseł partii Kukiz’15 Marek Jakubiak powiedział w TV Republika, że do Polski trafią „imigranci, którzy w Niemczech są niepotrzebni”, ponieważ „zostali już przebrani”. Dodał również, że „Polska będzie śmietnikiem, tak jak do nas przywozili tiry niepotrzebnych odpadów, tak brzydko porównując”. (af)