niedziela, 22 grudnia, 2024
Strona głównaAktualnościKolejne firmy przestały reklamować się w Telewizji Republika

Kolejne firmy przestały reklamować się w Telewizji Republika

Kolejne firmy wycofały swoje reklamy z Telewizji Republika. Powodem rezygnacji są wypowiedzi gości stacji o migrantach – podaje businessinsider.com.pl. Jak czytamy, pierwszymi firmami, które zdecydowały się na zakończenie współpracy, były sieć sklepów meblowych IKEA oraz mBank.

Zobacz też: IKEA Polska i mBank wstrzymują emitowanie reklam w Telewizji Republika 

Jak donosi źródło, ósmego stycznia 2024 roku ze stacji znikną również reklamy Media Expert.

„Spoty reklamowe w TV Republika nabyliśmy od brokera medialnego w pakiecie wraz z prawem do emisji reklam świątecznych i noworocznych w pozostałych kanałach telewizyjnych. Ważność tego pakietu kończy się 7 stycznia 2024 roku” – powiedział dla źródła rzecznik Media Expert Michał Mystkowski. 

O zakończeniu współpracy poinformowała także firma farmaceutyczna Adamed Pharma. „Za zakup kampanii reklamowych marek Adamed Pharma odpowiada dom mediowy Zenith Polska, który pracuje nad wdrożeniem powyższej decyzji w możliwie najszybszym terminie” – przekazał zespół prasowy firmy.

Jak czytamy dalej, serwis nieruchomości Otodom „jest właśnie w trakcie rozmów z dostawcami na temat możliwości modyfikacji pakietów reklamowych, by w najszybszym możliwym terminie zrezygnować z emisji reklam w stacji TV Republika”. Firma podkreśliła, że potępia zachowania o charakterze ksenofobicznym oraz stara się, by jej działania komunikacyjne były inkluzywne. 

Źródło zauważa, że Pyszne.pl również zakończyło współpracę ze stacją. „Nasze reklamy znalazły się na kanałach medialnych TV Republika w analogiczny sposób jak niektóre z reklam rozpoznawalnych na rynku firm. Były częścią większego pakietu mediowego zakupionego w grupie Polsat. Wycofujemy wszystkie reklamy emitowane na kanałach TV Republika” – czytamy w komunikacie firmy na plaformie X.

Sieć sklepów Żabka także zdecydowała się na niekontynuowanie współpracy, ponieważ „nie chce być utożsamiana z treściami fundamentalnie przeciwstawnymi jej wartościom” – donosi źródło. Sieć dodała, że „nie wyklucza konieczności dokonania przeglądu współpracy w przypadku każdego medium, które udostępnia w swoich kanałach treści sprzeczne z wartościami obowiązującymi w Grupie Żabka”. Co więcej, skierowała oficjalne pismo do Telewizji Republika w tej sprawie – czytamy. 

Jak przekazuje źródło, z emitowania reklam w stacji zrezygnowały także firmy, takie jak Provident i Tarczyński.

Odejścia reklamodawców są spowodowane wypowiedziami dotyczącymi migrantów, które zostały nadane w stacji. Jan Pietrzak powiedział na antenie żart, który sugerował, że Polska mogłaby przyjąć imigrantów w barakach na terenie byłych niemieckich obozów koncentracyjnych. Następnie Marek Król, były redaktor naczelny „Wprost”, który został zapytany o to, co należy zrobić z migrantami w Polsce, stwierdził, że jest na to prosty sposób. Jak podkreśla Król, „należy im założyć czipy, jak się pieskom zakłada, a taniej jest oczywiście numery na lewej ręce wytatuować i wtedy łatwo się ich znajdzie” – dowiadujemy się

Źródło podaje również, powołując się na rp.pl, że poseł partii Kukiz’15 Marek Jakubiak powiedział w TV Republika, że do Polski trafią „imigranci, którzy w Niemczech są niepotrzebni”, ponieważ „zostali już przebrani”. Dodał również, że „Polska będzie śmietnikiem, tak jak do nas przywozili tiry niepotrzebnych odpadów, tak brzydko porównując”. (af)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj