20 grudnia w Rzeczpospolitej, ukazała się kolejna edycja Kompendium CSR. Dodatek przygotowany merytorycznie przez CSR Consulting, koncentrował się na cechach lidera społecznej odpowiedzialności, podpowiadał jak komunikować i raportować CSR, jak angażować pracowników i konsumentów. Eksperci podsumowali rok i zapowiedzieli 2012.
W przedmowie do Kompendium Antonio Tajani, wiceprzewodniczący Komisji Europejskiej, przybliżył odnowioną unijną strategię społecznej odpowiedzialności biznesu. Jednocześnie podkreślił: „W Polsce na CSR kładzie się coraz większy nacisk – dobitnie pokazała to konferencja w sprawie odpowiedzialności przedsiębiorstw zorganizowana podczas Polskiej Prezydencji w Gdańsku”.
Tematem przewodnim Kompendium jest bycie liderem społecznej odpowiedzialności biznesu na rynku. Przygotowane przez zespół CSR Consulting artykuły prezentują kluczowe cechy przywódcy, wyzwania w zakresie raportowania i komunikacji działań CSR czy też sposoby na angażowanie pracowników i konsumentów w realizacji strategii. Kompendium pokazuje najważniejsze trendy w tym zakresie na świecie i w Polsce, a także praktyczne wskazówki i przydatne narzędzia.
„Obserwujemy na rynku polskim rosnące zainteresowanie firm kompleksowym ujęciem zagadnień CSR w strategiach firm. Wiąże się z tym jednak sporo wyzwań, zarówno w sferze budowania struktur i systemów wewnętrznych, poprzez angażowanie interesariuszy, po system raportowania i komunikację w ogóle. Mamy nadzieję nowa edycja Kompendium CSR przybliży te zagadnienia czytelnikom i przekona do korzyści z kompleksowego podejścia i zarządzania sferą odpowiedzialności” – mówi Małgorzata Greszta, partner zarządzający CSR Consulting.
PRoto.pl wspiera inicjatywę patronatem.