Sztuczna inteligencja zastąpiła redaktora naczelnego „The Drum” i zredagowała dużą część najnowszego numeru – opisuje wszystkoconajwazniejsze.pl.
Jak czytamy, obecnie była to przede wszystkim akcja promocyjna pisma poświęconego nowym mediom, marketingowi czy designowi. „Ale może być czymś więcej: pokazaniem, jak sprawnie i niezauważalnie dla czytelników sztuczna inteligencja mogłaby zastąpić dziennikarzy w ich pracy. Okazuje się, że dorównuje im nie tylko zdolnością analizy, jej szybkością, ale także… kreatywnością – czyli wymyślaniem tematów” – czytamy.
Okładka numeru przygotowanego z pomocą sztucznej inteligencji/ thedrum.com
Watson, czyli sztuczna inteligencja stworzona przez IBM, zredagował dużą część „The Drum”. Komputer zastąpił redakcję – sam wyszukał tematy i stworzył teksty „interesujące, z intrygującymi tezami” czy przeprowadził mejlowo wywiad. Zajął się także redakcją i korektą tekstów oraz dobrał do nich zdjęcia. „Dziennikarze byli całkowicie zbędni” – czytamy. Dalej czytamy też, że sztuczna inteligencja przewidziała również listę zwycięzców tegorocznej edycji Cannes Lions. (mb)