Jak wygląda PR w mundurze? 24 września w krakowskiej Komendzie Miejskiej Państwowej Straży Pożarnej odbyło się siódme, bezpłatne spotkanie w ramach cyklu Komu Komunikacja. Tym razem prelegenci oraz uczestnicy spotkania, czyli praktycy public relations i osoby na co dzień związanie z komunikacją, dyskutowali o PR w służbach mundurowych.
Prelegentami byli: kpt. Łukasz Szewczyk, rzecznik prasowy Komendanta Miejskiej Państwowej Straży Pożarnej w Krakowie, podinsp. Mariusz Ciarka, rzecznik prasowy Komendanta Wojewódzkiego Policji w Krakowie, mjr Tomasz Wacławek, rzecznik prasowy Okręgowego Inspektoratu Służby Więziennej w Krakowie, oraz kom. Tomasz Kierski, rzecznik prasowy Izby Celnej w Krakowie. Uczestnicy spotkania przedstawili działania PR wykorzystywane w ich codziennej pracy. Rozmawiali także o problemach i wyzwaniach, z którymi się mierzą.
Z prezentacji wygłoszonych przez prelegentów wynika, że w służbach mundurowych rola rzecznika prasowego jest wciąż przede wszystkim rolą dodatkową. Osoby odpowiedzialne za kontakty z mediami na co dzień zajmują się także zadaniami operacyjnymi charakterystycznymi dla jednostek, w których pracują. Goście zwrócili także uwagę na wizerunek poszczególnych służb – o ile Straż Pożarna czy Policja są dobrze rozpoznawalne, o tyle Służba Więzienna czy Izba Celna wciąż są mylone z innymi formacjami, co stanowi duże wyzwanie w codziennej pracy osób odpowiedzialnych za komunikację tych służb.
Co charakterystyczne, rzecznicy prasowi służb mundurowych przeprowadzają na co dzień wiele akcji społecznych we współpracy z samorządami. Nieobce są im także działania z zakresu CSR, szkolenia, akcje edukacyjne dla dzieci i dorosłych.
Niezwykle ważna w przypadku służb mundurowych okazuje się bliska i dobra współpraca z mediami, które są gotowe do tego, by wspomagać działania komunikacyjne służb w imię społecznego dobra.
Spotkanie zakończyło się dyskusją z uczestnikami. Galeria zdjęć z wydarzenia dostępna jest na stronie.
Komu Komunikacja to projekt przygotowany z myślą o praktykach PR z Krakowa i okolic, którzy chcą poszerzyć swoją wiedzę, podzielić się doświadczeniami, podyskutować z ludźmi z branży i posłuchać ekspertów. Comiesięczne, bezpłatne spotkania dotyczą różnej tematyki i organizowane są w różnych miejscach Krakowa.
Tematem październikowego spotkania jest „Wydarzy się PR”. Szczegółowe informacje już niedługo na stronie.
PRoto.pl jest patronem medialnym wydarzenia.