W dniach 12-14 października odbywała się konferencja FACE 2009, poświęcona komunikacji wewnętrznej. Podczas prelekcji i warsztatów uczestnicy mogli dowiedzieć się, jak komunikacja wewnętrzna może stać się ważnym narzędziem biznesowym i w jaki sposób zwiększyć dzięki niej efektywność organizacyjną firmy.
Warsztaty, w których wzięli udział uczestnicy konferencji przygotowano w oparciu o case studies firm działających na polskim rynku. Jedna z prezentacji dotyczyła Volvo Polska. Krzysztof Trembecki, Dyrektor Finansowy polskiego oddziału Volvo, na przykładzie swojej firmy przybliżył rolę komunikacji w budowaniu silnej organizacji w czasach globalnej recesji.
Prelegent dokonał rozgraniczenia między komunikacją na poziomie organizacyjnym, a komunikacją bezpośrednią, określaną jako face to face. Jego zdaniem najważniejsze jest, aby w obliczu kryzysu nie tracić wiary w pracowników i jasno przedstawiać im obraz trudnej sytuacji. W tym celu właśnie Volvo wprowadziło specjalną stronę internetową, zawierającą „Downturn Management Portal”, listy zarządu do pracowników czy kwartalne raporty finansowe. Trembecki wskazał, że zasadniczym celem kadry kierowniczej powinno być stworzenie odpowiedniego planu działania i wdrażanie go w sposób otwarty – z zachowaniem założonych terminów oraz przy użyciu odpowiedniego warsztatu.
Takie działania powodują, że pracownicy obdarzają top management zaufaniem, rozumieją postępowanie zarządu i są zadowoleni z pracy. Daje też to dobrą podstawę motywacyjną i przekłada się na wysokie zaangażowanie. Bezpośrednim przełożeniem tych działań jest wzrost efektywności, podsumował prelegent.
Więcej informacji na: GFMP
Kolejne spotkanie FACE już za rok. (mk)
Organizatorem wydarzenia było GFMP Management Consultants, a patronem medialnym PRoto.pl