„Podczas 15. edycji wydarzenia zagłębimy się w sferę kultury i sprawdzimy czy znajdziemy ją na portalach społecznościowych. Poznamy trendy wydarzeń kulturalnych, porozmawiamy o digitalizacji kultury, a także sprawdzimy jak muzea radzą sobie w dobie cyfryzacji mediów” – zapowiada Sylwia Wojtkowska, PR Manager w agencji Publicon PR, będącej pomysłodawcą wydarzenia.
3 grudnia we wrocławskim Kinie Nowe Horyzonty uczestnicy po raz kolejny będą mieli szansę wysłuchać prelekcji reprezentantów branży social media oraz spotkać przedstawicieli najważniejszych instytucji kultury w Polsce. Wydarzenie zostanie podzielone na dwie części: warsztatową oraz konferencyjną.
Warsztaty | PR kultury
Podczas szkolenia prowadzący udowodnią, że istnieje takie pojęcie jak „PR kultury” – zapoznają z technikami kreowania wizerunku instytucji oraz wydarzeń kulturalnych, przekażą wiedzę dotyczącą opracowania strategii PR i organizacji eventów. Przedstawią w jaki sposób można przeprowadzić skuteczną promocję wydarzenia, placówki lub organizacji. Dla niewierzących w potencjał social mediów pokażą, że Instagram może być idealnym narzędziem do promocji muzeum, a dzięki aplikacji mobilnej Snapchat zwiększymy zainteresowanie młodych widzów. Warsztaty dedykowane są dla pracowników instytucji kultury, kuratorów projektów, współtwórców wydarzeń, artystów, aktywistów, promotorów oraz popularyzatorów kultury.
Konferencja | Inside Culture
Podczas otwartej konferencji będziemy mieli okazję poznać przedstawicieli z szeroko pojętej branży kultury. Gośćmi wydarzenia będą: Ewelina Czechowicz (MOCAK), Van Anh Dam (Loesje Poland), Jakub Górnicki (Crazy Copter), Tomasz Kudła (ESK Wrocław 2016), Alicja Wróblewska (Krakowskie Biuro Festiwalowe), Artur Szklener (Narodowy Instytut Fryderyka Chopina), Łukasz Jadaś (Instytut Monitorowania Mediów), Jan Kowalski i Miram Kołak (Narodowe Centrum Kultury), Kamil Pawłowicz (Janmedia Interactive).
W trakcie spotkania poruszone będą tematy dotyczące nowoczesnych rozwiązań dla sektora kultury. Prelegenci przedstawią najlepsze przykłady wykorzystania nowych technologii do promocji sektora kultury i sztuki, a także pokażą w jaki sposób organizować eventy, aby zyskały one szeroki buzz w mediach. Po części oficjalnej organizatorzy zapraszają na after party w Pubie Marynka.
Program konferencji Social Media Day Poland: Inside Culture!
3 grudnia, Kino Nowe Horyzonty
17:30 – Rejestracja gości
17:40 – Muzeum w świecie hyperconnected. Nowe technologie w komunikacji i wspieraniu doświadczenia zwiedzających – Ewelina Czechowicz, MOCAK Muzeum Sztuki Współczesnej w Krakowie.
18:00 – Czy burczy Ci czasem w głowie? – Kreatywne pisanie z Loesje jako narzędzie dla copywritingu, edukacji, kultury i zmiany społecznej – Van Anh Dam, Loesje Poland.
18:20 – 27 mostów, 27 wydarzeń, 10 dronów – jedno miasto. Case study #mostyWRO – projektu realizowanego w ramach Europejskiej Stolicy Kultury Wrocław 2016 – Jakub Górnicki, Crazy Copter oraz Tomasz Kudła, ESK Wrocław 2016.
18:40 – Od obserwacji do akcji, czyli jak poprzez Social Media zaangażować odbiorców wydarzeń kulturalnych, zarówno tych internetowo aktywnych, jak i tych wolących świat analogowy? – Alicja Wróblewska, Krakowskie Biuro Festiwalowe.
19:00 – O ważne treści w mediach! – Artur Szklener, Narodowy Instytut Fryderyka Chopina.
19:20 – Alternatywa to nowy mainstream. Lekcje digital marketingu od gwiazd indie rocka – Łukasz Jadaś, Instytut Monitorowania Mediów.
19:40 – Obecność Narodowego Centrum Kultury w mediach społecznościowych – Miriam Kołak, Jan Kowalski, Narodowe Centrum Kultury.
20:00 – Streaming – medium przyszłości – Kamil Pawłowicz, Janmedia Interactive.
20:20 – Zakończenie konferencji
21:00 – After party, Pub Marynka Piwo i Aperitivo
Na Social Media Day Poland: Inside Culture! obejmuje wcześniejsza rejestracja na stronie www.socialmediaday.pl. Wstęp na część konferencyjną jest bezpłatny. Organizatorem spotkania jest agencja Publicon oraz ESK Wrocław 2016. Szczegóły wydarzenia są dostępne na stronie konferencji oraz na Facebooku. Oficjalny hasztag wydarzenia: #smday, #smday2015.
Proto.pl jest patronem medialnym wydarzenia.
Social Media Day Poland to konferencja, która powstała w odpowiedzi na apel największego światowego serwisu social media – mashable.com 30. czerwca 2011 roku w dniu globalnych obchodów Social Media Day, centrum wydarzeń święta mediów społecznościowych w Polsce od ponad czterech lat jest Wrocław.