Magazyn CR Navigator oraz firma Henkel Polska organizują wydarzenie poświęcone zagadnieniu różnorodności. „Kongres Różnorodności – nowe kierunki w CSR” odbędzie się 8 października w Och-Teatrze w Warszawie. Gościem specjalnym wydarzenia będzie Miguel Gurrola – międzynarodowy ekspert w zakresie tworzenia i realizowania strategii zarządzania różnorodnością w globalnych spółkach.
Zmiany w strukturze społecznej, demograficznej i odbywająca się na naszych oczach dyfuzja kulturowa to wyzwania współczesnego świata, z którymi mierzą się nie tylko rządy i społeczeństwa, ale również pracodawcy. Przedsiębiorcy coraz powszechniej skupiają swoje działania CSR na najważniejszym interesariuszu firmy – pracowniku. To z kolei uruchamia nowe inicjatywy skoncentrowane na takich obszarach jak zarządzanie różnorodnością i powiązane z nimi przywództwo oraz zarządzanie poprzez wartości.
Postrzegając zagadnienie różnorodności jako szansę dla organizacji i jej pracowników, CR Navigator i Henkel Polska zapraszają na Kongres Różnorodności, podczas którego eksperci zaprezentują inspirujące kierunki rozwoju strategii CSR i HR oraz podzielą się dobrymi praktykami w tym zakresie. Celem wydarzenia jest przybliżenie jego uczestnikom kontekstu zagadnień związanych z różnorodnością w miejscu pracy i podejściem do odpowiedzialności biznesu również w sferze zarządzania zasobami ludzkimi oraz rozpoczęcie otwartej debaty na ten temat.
Gościem specjalnym kongresu będzie Miguel Gurrola – praktyk w zakresie zarządzania różnorodnością w globalnych spółkach, który opowie o najnowszych trendach dot. wdrażania strategii zarządzania różnorodnością oraz podzieli się swoimi doświadczeniami w tym zakresie. Miguel Gurrola na co dzień związany jest z ITIM International – międzynarodową organizacją zrzeszającą ekspertów ds. zarządzania międzykulturowego oraz kultury organizacyjnej z ponad 30 krajów z całego świata. Doświadczenie w zarządzaniu działami HR zdobywał pracując dla takich marek jak Coca-Cola, Unilever, Boehringer-Ingelheim GmbH.
„Różnorodność jako idea może być odpowiedzią na wiele wyzwań współczesnego świata
o charakterze demograficznym czy kulturowym, z którymi musi skutecznie zmierzyć się światowy biznes. Siła różnorodności polega na tym, że z jednej strony dotyka kwestii etyki i fundamentalnej sprawiedliwości społecznej. Z drugiej zaś, w rozumieniu wielu firm – a wśród nich jest Henkel – stanowi warunek dalszego rozwoju ich międzynarodowych czy globalnych organizacji, a co za tym idzie sukcesu ekonomicznego” – mówi Dorota Strosznajder, pełnomocnik zarządu firmy Henkel do spraw odpowiedzialności społecznej.
„Jeszcze niedawno różnorodność wydawała się marginalnym zagadnieniem, zachęcającym wyłącznie do teoretycznych rozważań. Dziś jednak wyraźnie widać, że zarządzanie różnorodnością wiąże się z bardzo konkretnymi narzędziami i rozwiązaniami oraz przynosi biznesowi wymierne i znaczące korzyści. Jest to również obszar, w którym spotyka się CSR i HR. Według naszych obserwacji, w ostatnim czasie to właśnie działy HR coraz częściej stają się patronami działań na rzecz odpowiedzialności społecznej biznesu. Mamy nadzieję, że nasza konferencja dostarczy uczestnikom wielu inspiracji, jak również konkretnych pomysłów na to, jak czerpać korzyści z wdrażania polityki różnorodności w swojej organizacji” – mówi Paweł Niziński, CEO Goodbrand & Company CEE, wydawca CR Navigatora.
Ramowy program wydarzenia:
9:30 – 9:50 Przywitanie gości – wstęp do konferencji
Paweł Niziński, CEO Goodbrand CEE, magazyn CR Navigator
HR przyszłością CSR? Rola zarządzania różnorodnością oraz zarządzania poprzez wartości w miejscu pracy.
9:50 – 10:45 Miguel Gurrola, ekspert ds. zarządzania różnorodnością ITIM International
Globalne trendy w zarządzaniu różnorodnością.
10:45 – 11:15 Dorota Strosznajder, pełnomocnik ds. odpowiedzialności społecznej, Henkel Polska
Skuteczne zarządzanie różnorodnością w międzynarodowej korporacji.
11:15- 11:35 Przerwa kawowa
11:35 – 13:15 Dyskusja panelowa
Potencjał różnorodności – szanse i bariery związane z wprowadzaniem polityki różnorodności do organizacji
Paneliści:
- Dorota Strosznajder – pełnomocnik ds. odpowiedzialności społecznej, Henkel Polska,
- Maciej Byczkowski – fotograf, podróżnik, ekspert ds. zarządzania informacją i ochrony danych,
- Ewa Wojsławowicz – menedżerka projektów, Forum Odpowiedzialnego Biznesu,
- Marcelina Pytlarczyk, ekspert ds. CSR, Orange Polska
Panel poprowadzi: Paweł Oksanowicz, dziennikarz Radia PIN
13:15 – 14:00 Lunch, Networking
14:00 – 14:30 dr Monika Biłas-Henne, dr Karolina Mazurowska, KulturMatik, Szkoła Wyższa Psychologii Społecznej
Bariery międzykulturowe w organizacji
14:30 – 15:00 Jacek Jakubowski, coach, superwizor Grupy TROP
Organizacja przyszłości – praca w oparciu o różnorodność pracą z sensem
15:00 – 15:30 Zamknięcie – Pawel Niziński, CEO Goodbrand CEE,
Data spotkania: 08.10.2014 r.
Miejsce spotkania: Och-Teatr, ul. Grójecka 65 w Warszawie
Udział w spotkaniu jest bezpłatny. Liczba miejsc ograniczona.
Zgłoszenia należy przesyłać na adres: kinga.czub@goodbrand.com
Partnerami medialnymi wydarzenia są: Odpowiedzialny Biznes – Kompendium CSR, Personel i Zarządzanie, Odpowiedzialnybiznes.pl, Proto.pl, Kampaniespoleczne.pl