Krajowa Izba Doradców Podatkowych w ramach swojego 25-lecia w Polsce prezentuje nowe logo. Nowy znak organizacji został wybrany w wyniku konkursu, w którym udział wzięło 107 twórców. Zwycięski projekt stworzyła Zuzanna Charkiewicz ze studia graficznego Podpunkt.
„Nowe logo symbolicznie zamyka pewien etap kształtowania się Krajowej Izby Doradców Podatkowych i otwiera nowy rozdział: najbardziej nowoczesnego samorządu zawodowego w Polsce, który stale się rozwija, przyciąga nowych członków i realnie wpływa na rozwój gospodarczy, dbając o bezpieczeństwo podatkowe polskiego biznesu, od małych firm rodzinnych po wielkie korporacje” – wyjaśnia Adam Mariański, przewodniczący KIDP.
Dowiadujemy się, że wybrany projekt w „nowoczesny i odważny, a przy tym w inteligentny sposób oddaje idee i wartości KIDP”, takie jak „nowoczesność, solidność, zaufanie i bezpieczeństwo”. „Na uznanie zasługuje przede wszystkim suspens zawarty w tym prostym znaku – idea ułamka, prosta i oczywista, ale nie strywializowana” – komentuje Marcin Wolny, jeden z członków jury, założyciel Studia Otwartego. „Jakość tego projektu buduje bardzo adekwatne liternictwo, dopasowane do tematyki, uniwersalne i eleganckie, a przy tym niesztampowe, stanowiące dobry punkt wyjścia do całej identyfikacji wizualnej Izby” – podkreśla i dodaje, że znak „daje możliwość regulacji poziomu powagi i nastroju w zależności od potrzeb KIDP”.
„Inspiracją dla projektu znaku i całej identyfikacji wizualnej KIDP jest ułamek. Ułamek jako część całości bezpośrednio odnosi się do pojęcia podatku” – tłumaczy Magdalena Dobruk ze studia Podpunkt, członkini dyrekcji artystycznej nad procesem kreacji nowego znaku. „Dodatkowo elementy rozmieszczone wzdłuż linii symbolizują relacje między dwoma podmiotami, które szukają korzystnych rozwiązań. KIDP ma długą nazwę. Zaproponowany projekt znaku zwiększa widoczność wyrazu DORADCA, przez przeniesienie go do mianownika i wprowadzenie przed wyraz światła i linii. Zwrot DORADCÓW PODATKOWYCH staje się bardzo czytelnym elementem długiej nazwy” – zaznacza.
Poprzednie logo
(kd)