7 sierpnia 2023 roku wystartowała piąta edycja kampanii „Żubr ratuje życie zagrożonych gatunków” marki Żubr, należącej do Kompanii Piwowarskiej. Tegoroczna odsłona realizowana jest pod hasłem „Kto nie trzyma z Żubrem, ten trąba”. Na opakowaniach puszek i butelek piwa Żubr pojawią się wizerunki rysia, niedźwiedzia, łosia i wilka, które zastąpią żubra – informuje marka napoju alkoholowego.
Celem kampanii jest działanie na rzecz ochrony zagrożonych gatunków w najcenniejszych przyrodniczo terenach Polski oraz edukacja konsumentów w zakresie współodpowiedzialności za przyszłość natury. Marka Żubr będzie realizować dwie akcje, współpracując z Instytutem Biologii Ssaków Polskiej Akademii Nauk oraz Fundacją Dziedzictwa Przyrodniczego.
Kampania będzie prowadzona w telewizji i mediach społecznościowych.
Za działania PR i digital jest odpowiedzialna agencja marketingowa Huta 19 im. Joachima Fersengelda, z kolei media zaplanowała i zakupiła agencja mediowa Zenith.
Kampania potrwa do 30 listopada 2023 roku. (af)