niedziela, 17 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościLegia Warszawa zdominowała media w lutym

Legia Warszawa zdominowała media w lutym

Legia Warszawa w lutym 2024 roku była zdecydowanie najbardziej medialnym klubem PKO BP Ekstraklasy w Polsce. W Fortuna I Lidze tradycyjnie rządziła Wisła Kraków, a wśród polskich piłkarzy liderem medialności był Robert Lewandowski – wynika z analizy Instytutu Monitorowania Mediów.

Legia Warszawa w lutym była nie tylko najbardziej medialnym, ale również najbardziej zapracowanym klubem piłkarskim. Stołeczny klub jako jedyny reprezentował bowiem Polskę w europejskich pucharach. Przygoda zespołu z Łazienkowskiej w Lidze Konferencji Europy skończyła się jednak po dwóch porażkach z norweskim Molde. W ubiegłym miesiącu Legia rozegrała także trzy ligowe spotkania, wygrywając jedno i dwa remisując. Poza kwestiami sportowymi, ogromny rozgłos Legii przyniósł transfer Ernesta Muciego do Besiktasu Stambuł za 10 mln euro.

Drugie miejsce w rankingu medialności utrzymał Śląsk Wrocław. „Wojskowi” pod wodzą Jacka Magiery pozostają jednym z głównych kandydatów do mistrzostwa Polski, choć rundę wiosenną rozpoczęli przeciętnie – w trzech meczach wywalczyli zaledwie jeden punkt. Co ciekawie, wrocławianie byli najlepsi, zarówno jeśli chodzi o publikacje w prasie ogółem, jak i obecność na okładkach gazet.

Ostatnie miejsce na podium tradycyjnie zajął Lech Poznań, dla którego luty miał słodko-gorzki smak. Po dwóch ligowych zwycięstwach i remisie „Kolejorz” odpadł bowiem z Fortuna Pucharu Polski, przegrywając z Pogonią Szczecin po golu w końcówce dogrywki. „Portowcy” znaleźli się tuż za medialnym podium, notując bardzo dobry miesiąc. Jeszcze większym zaskoczeniem są kolejne pozycje, które zajęły Jagiellonia Białystok i Ruch Chorzów.

TOP 10 najbardziej medialnych drużyn PKO BP Ekstraklasy w lutym 2024

Wykres 1. TOP 10 najbardziej medialnych drużyn PKO BP Ekstraklasy w lutym 2024 (prasa i wybrane portale internetowe)

W Fortuna I Lidze w lutym jak zwykle najlepsza była Wisła Kraków, która odnotowała większą liczbę publikacji niż niektóre kluby najwyższej klasy rozgrywkowej. Poza ligowymi spotkaniami „Biała Gwiazda” pojawiała się w mediach także w związku z kwestiami organizacyjnymi oraz filmem dokumentalnym „Kuba” o karierze Jakuba Błaszczykowskiego. Dalej znalazły się Arka Gdynia, Resovia i Wisła Płock. Nieco mniej medialne były w lutym Lechia Gdańsk oraz Motor Lublin.

TOP 10 najbardziej medialnych drużyn Fortuna I Ligi w lutym 2024

Wykres 2. TOP 10 najbardziej medialnych drużyn Fortuna I Ligi w lutym 2024 (prasa i wybrane portale internetowe)

Wśród polskich piłkarzy występujących w pięciu najsilniejszych europejskich ligach równych sobie po raz kolejny nie miał Robert Lewandowski. W analizowanym miesiącu wyróżnił się także Piotr Zieliński – media szeroko informowały o jego transferze do Interu Mediolan. Na medialnym podium po raz pierwszy znalazł się Jakub Kiwior, który wywalczył miejsce w pierwszym składzie Arsenalu Londyn. Zainteresowanie polskich redakcji wzbudziło także przejście Kamila Jóźwiaka do Granady.

TOP 10 najbardziej medialnych polskich piłkarzy występujących w pięciu najmocniejszych ligach europejskich w lutym 2024

Wykres 3. TOP 10 najbardziej medialnych polskich piłkarzy występujących w pięciu najmocniejszych ligach europejskich w lutym 2024 (prasa i wybrane portale internetowe)

O badaniu:

„Piłka w grze” (dawniej „Polska Piłka”) to cykliczna analiza prowadzona przez Instytut Monitorowania Mediów (do stycznia 2024 roku przez PSMM Monitoring & More). Uwzględnia medialność klubów Ekstraklasy, 1. ligi oraz polskich piłkarzy występujących w Premier League, Primera Division, Ligue 1, Serie A i pierwszej Bundeslidze. Proces analizy obejmuje ponad 1100 tytułów prasowych i wybrane strony internetowe. Ponadto analitycy sprawdzają popularność klubów Ekstraklasy w mediach społecznościowych (Facebook.com, Twitter.com, Youtube.com, Instagram.com, Wykop.pl). Badanie prowadzone jest cyklicznie od 1 marca 2010 roku.

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj