niedziela, 17 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościLidl skrytykowany przez znane nazwiska za warunki hodowli kurczaków

Lidl skrytykowany przez znane nazwiska za warunki hodowli kurczaków

Michał Piróg, Barbara Kurdej-Szatan, Łukasz Nowicki, Anna Wyszkoni, Małgorzata Ostrowska, Piotr Głowacki, Kinga Kujawska, Kamila Szczawińska, Józef Pawłowski, Agnieszka Stachurska, Karolina Pilarczyk oraz Konrad Niedźwiecki „Niedzia” wystąpili w najnowszym spocie Stowarzyszenia Otwarte Klatki. Gwiazdy nawołują do podpisania przez sieć Lidl porozumienia European Chicken Commitment (ECC) i zmiany praktyk powodujących cierpienie kurczaków hodowanych na mięso.

Otwarte Klatki przypominają, że kampania jest międzynarodowa i rozpoczęła się jesienią 2022 roku. W Polsce miały miejsce protesty pod sklepami Lidla, a w Warszawie został zamieszczony wielkoformatowy billboard. 

Jak czytamy w komunikacie, 20 organizacji prozwierzęcych w 11 krajach Europy zaangażowało się w działania na rzecz kurczaków i skłoniło Lidla do negocjacji z koalicją Open Wing Alliance, do której należą m.in. Otwarte Klatki.

„Negocjacje z Lidlem trwały kilka miesięcy, jednak ostatecznie nie udało się dojść do porozumienia, dlatego wznowiliśmy kampanię. Jesteśmy wdzięczni wszystkim osobom, które wzięły udział w spocie i zabrały głos w imieniu milionów kurczaków, które cierpią z powodu skutków zbyt gwałtownego wzrostu, żyjąc w ogromnym ścisku i bez dostępu do naturalnego światła. Mamy nadzieję, że Lidl nie zignoruje tego przejmującego wezwania” – mówi Monika Kowalska, menadżerka ds. kampanii biznesowych w Stowarzyszeniu Otwarte Klatki.

Z kolei po wycieku nagrań z ferm dostawców Lidla, polskie przedstawicielstwo sieci oświadczyło, że „stanowczo potępia pokazywane nadużycia i wyraźnie sprzeciwia się okrucieństwu wobec zwierząt”. Następnie dodał: „[…] uważnie śledzimy dyskusję na temat European Chicken Commitment i wspieramy cel inicjatywy, jakim jest poprawa dobrostanu zwierząt w hodowli drobiu”. Pomimo tego, sieć nadal nie podpisała deklaracji ECC. 

Stwowarzyszenie Otwarte Klatki zwraca również uwagę, że kwestia dobrostanu kurczaków jest istotna dla Polaków. Badanie przeprowadzone przez Biostat w sierpniu 2023 roku wykazało, że 71,7 proc. ankietowanych uważa, że warunki hodowli kurczaków powinny ulec zmianie. Podobny odsetek (71,4 proc.) badanych popiera rezygnację z z szybko rosnących ras kurczaków oraz jest zdania, że tempo wzrostu powinno być bardziej zrównoważone.

Znane osoby w spocie zachęcają do podpisania petycji do Lidla o polepszenie warunków życiowych kurczaków. Można podpisać ją na stronie www.nadzieja-kurczakow.pl.

Aktualizacja, 26.09.2023:

Poniżej publikujemy oświadczenie otrzymane w tej sprawie od biura prasowego Lidl Polska:

Zapewniamy, iż oferujemy najszerszy asortyment produktów z podwyższonym dobrostanem spośród wszystkich sieci handlowych naszego formatu w Polsce. Efektem naszej dotychczasowej pracy jest to, że w obecnej ofercie świeżego mięsa z kurczaka posiadamy 45 proc. produktów, które powstały z uwzględnieniem poprawy warunków hodowli.

Dobrym przykładem jest Kurczak z Zielonych Ferm. Jego hodowla charakteryzuje się m.in. dostępem do światła dziennego, zwierzęta karmione są 100% roślinną paszą oraz mają dostęp do antystresowych zabawek, czy ściółki umożliwiającej grzebanie, dzięki której kurczaki mogą spełniać swoje naturalne potrzeby.

Zapewniamy, iż stale pracujemy w trosce o rozwój dobrostanu zwierząt w Polsce.

Warto również podkreślić, iż Lidl na poziomie międzynarodowym jest w dialogu w organizacją ECC.

(af)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj