Wraz z początkiem listopada 2022 roku sieć sklepów Lidl przyjęła międzynarodowy pakiet rozwiązań, które mają na celu wspieranie świadomego odżywiania.
Opierając się o model diety roślinnej, Planetary Healt Diet, Lidl ma zamiar do 2025 roku oferować konsumentom rozszerzoną gamę produktów wegańskich. Z kolei do 2023 roku sieć będzie obliczać w swoich produktach ilość białka zwierzęcego w porównaniu z roślinnym, tym samym zapewniając przejrzystość tych informacji swoim klientom.
Działania komunikacyjne, na jakich skupi się Lidl od stycznia 2023 roku, to edukowanie młodych ludzi w temacie prowadzenia zdrowego stylu życia. Sieć chce skupić się na przeciwdziałaniu szkodliwym komunikatom dotyczącym żywności zawierającej wysoki poziom nasyconych kwasów tłuszczowych, cukru oraz soli. Na te komunikaty szczególnie narażeni są najmłodsi odbiorcy, dlatego Lidl będze promować zdrową i zrównoważoną dietę dla dzieci, w oparciu o rekomendacje Światowej Organizacji Zdrowia. (zd)