Lifetube, firma świadcząca usługi z zakresu ekonomii twórców oraz content i influencer marketingu, zaktualizowała zasady funkcjonowania współprac z twórcami internetowymi. Działania te mają na celu maksymalizację polityki brand safety w odniesieniu do społeczności twórców, ich odbiorców, a także klientów firmy.
Obowiązujące w spółce standardy i procedury zostały sprawdzone w ramach audytu przeprowadzonego przez niezależną komisję ekspertów kierowaną przez mec. Katarzynę Randzio-Sajkowską z kancelarii prawnej Sołtysiński Kawecki & Szlęzak. Po kilku tygodniach prac powstał raport z analizą z zakresu relacji i zasad współpracy z influencerami, a także katalog służący podwyższeniu poziomu obowiązujących procedur, instrukcji i standardów.
Do wprowadzonych w oparciu o zalecenia komisji zmian należą m.in. przygotowanie katalogu dobrych praktyk, uszczelnienie systemu raportowania, wprowadzenie dodatkowych klauzul w zawieranych umowach oraz wdrożenie procedur zgłaszania nieprawidłowości.
Przedstawiciele Lifetube dążą także do wypracowania wspólnych rozwiązań dla całej branży influencer marketingu. (ao)