LinkedIn opublikował przewodnik dotyczący budowania marki, który ma pomóc firmom w osiąganiu korzyści z nawiązywania kontaktu z odbiorcami. Publikacja ma ułatwić rozwój i optymalizację wizerunku firmy.
LinkedIn podaje, że 95 proc. osób nie jest zainteresowanych zakupem, gdy widzi treści reklamowe. Serwis podkreśla, że wizerunek marki należy budować długofalowo. Wówczas kiedy klienci będą rzeczywiście decydować się na kupno produktu lub usługi, najprawdopodobniej zwrócą się w stronę silnych marek, które dbały o trwałą obecność w przestrzeni internetowej.
W poradniku znalazły się wskazówki, jak budować wizerunek marki, opis narzędzi LinkedIna przydatnych w komunikacji z klientami, a także case studies skutecznych projektów realizowanych w serwisie m.in. przez Lenovo, Ingram Micro czy Charles Sturt University. Pierwszy rozdział jest poświęcony kreowaniu wizerunku marki w pespektywie długofalowej i korzyściom, jakie to podjeście może przynieść firmom. Kolejna część skupia się na rozwoju profilu marki na LinkedInie. Opisano zarówno sposoby tworzenia efektywnej sieci kontaktów, jak i sposoby mierzenia uzyskanych rezultatów. Ostatni rozdział to osiem przykładów marek, które zbudowały silną pozycję w serwisie i odniosły sukces biznesowy.
LinkedIn wskazuje też korzyści z budowania marki w serwisie – wymienia tu elastyczność kategorii, czyli możliwość dostosowywania zakresu oferowanych usług do bieżących potrzeb klienta, lojalność klientów czy pozyskiwanie utalentowanych pracowników. (ap)
Poradnik można pobrać ze strony.