sobota, 21 grudnia, 2024
Strona głównaAktualnościLinkedIn przedstawia umiejętności najbardziej pożądane przez pracodawców

LinkedIn przedstawia umiejętności najbardziej pożądane przez pracodawców

LinkedIn w lutym 2023 roku opublikował „Workplace Learning Report 2023”, w którym analizuje trendy w rozwoju zawodowym i pożądane przez pracodawców umiejętności.

Z danych LinkedIna wynika, że obecnie większość organizacji (93 proc.) martwi się o zatrzymanie pracowników. Wiele z nich uważa, że możliwości uczenia się i rozwoju jest kluczowa do utrzymania zespołów w organizacji.  Jak czytamy, możliwości awansów i elastyczne warunki pracy są dziś dla pracowników kluczowe, podobnie jak zapewnianie im warunków do podnoszenia kwalifikacji.

Okazuje się, że 82 proc. światowych liderów zgadza się, że funkcja HR ma obecnie większe znaczenie niż kiedykolwiek wcześniej.

Workplace Learning Report Linkedin 2023

Źródło: linkedin.com/business/learning

Workplace Learning Report Linkedin 2023

Źródło: linkedin.com/business/learning

W raporcie wskazano także najbardziej poszukiwane umiejętności na rynku pracy – zestawienie to przygotowano na podstawie ofert pracy publikowanych na LinkedInie. Serwis proponuje także konkretne kursy LinkedIn Learning, pozwalające rozwinąć konkretne kompetencje.

Na czele umiejętności, których firmy dziś najbardziej potrzebują, znajduje się kierownictwo, co sugeruje, że firmy szukają osób, które są w stanie awansować i zarządzać zespołami bez względu na branżę. Wysoko w zestawieniu znalazły się także komunikacja, przywództwo i praca zespołowa – to kompetencje, które pomagają specjalistom odnieść sukces m.in. w hybrydowym środowisku pracy. Praca zdalna i hybrydowa sprawią bowiem, że potrzeba kontaktów międzyludzkich i umiejętności komunikacyjnych jest ważniejsza niż kiedykolwiek.

Cenione są także zdolności docierania do klientów i zatrzymywania ich, a więc przede wszystkim kompetencje z zakresu sprzedaży i obsługi klienta.

Źródło: linkedin.com/business/learning

LinkedIn przygotował także podsumowanie najczęściej poszukiwanych „twardych” umiejętności – ta lista została zdominowana przez kompetencje programistyczne i zarządzania danymi.

Serwis społeczności owy opracował także zestawienie najważniejszych umiejętności w kilku branżach, w tym – w marketingu. Dowiadujemy się, że w 2023 roku od profesjonalnych marketerów wymaga się bycia ekspertami wielokanałowymi, nie tylko w zakresie kanałów komunikacji,lecz także w zrozumieniu, w jaki sposób kanały wpływają na siebie nawzajem i jak właściwa strategia może sprawić, że będą ze sobą współpracować. Marketerzy wkraczają też coraz częściej w role przywódcze. Na liście poszukiwanych kompetencji są też m.in. media społecznościowe, zarządzanie, marketing cyfrowy, umiejętność przygotowania strategii czy zarządzanie projektami.

Pełny raport można znaleźć na stronie. (mb)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj