LinkedIn opublikował porady dotyczące tego, które typy materiałów najlepiej sprawdzają się w serwisie, a które są pomijane przez algorytm. Wskazówki platformy mają pomóc użytkownikom w zmaksymalizowaniu swoich zasięgów – pisze socialmediatoday.com.
Jak zauważa źródło, udostępnione przez LinkedIn porady nie są jednak zbyt wnikliwe.
Wśród zaleceń znajdują się m.in. takie punkty jak powstrzymywanie się od publikowania postów, które mogą wywoływać negatywne emocje i zniechęcać do zaangażowania. LinkedIn podkreśla, że „chociaż członkowie cenią sobie różnorodne opinie i perspektywy, które zachęcają do zdrowych debat, ważne jest, aby rozmowy były profesjonalne i cywilizowane”. Treści, które zachęcają do lekceważących, szyderczych i niekonstruktywnych rozmów mogą bowiem niszczyć relacje, tłumić dialogi i utrudniać użytkownikom prowadzenie merytorycznych dyskusji – podaje socialmediatoday.com.
W tej kategorii LinkedIn wyróżnia trzy rodzaje negatywnych postów, w tym treści m.in. lekceważące, które odrzucają opinie, doświadczenia lub tożsamość innych osób, ośmieszające, które wyśmiewają lub naśmiewają się z ludzi lub grup, a także niekonstruktywne, które zakłócają rozmowy przez przekleństwa czy prowokowanie kłótni w celu wywołania strachu lub zdenerwowania u innych użytkowników – dowiadujemy się.
Według LiknedIna niestosowanie się do tych porad może sprawić, że publikowane przez użytkowników treści nie zostaną udostępnione poza kręgiem ich znajomych i obserwatorów. Algorytm jest bowiem tak przeszkolony, aby „karać” za nieprzestrzeganie zasad.
Platforma zaznacza, że do treści, których nie należy publikować, należą także materiały związane z promowaniem lub sprzedażą produktów, usług lub wydarzeń bez żadnego dopisku z przydatnymi spostrzeżeniami, lub poradami, nieistotne lub nie na temat komentarze do innych treści, obrazy z tekstem przeznaczone do celów humorystycznych lub komentowania kultury bez kontekstu zawodowego, treści lub działania wyraźnie proszące o polubienia, udostępnienia, komentarze lub śledzenie, kopiowanie i publikowanie cudzych treści, materiały dla dorosłych czy treści, które mogą być drażliwe lub niepokojące – czytamy. (ao)
Źródło: socialmediatoday.com, LinkedIn Shares Notes on Posting Do’s and Don’ts, Andrew Hutchinson, 20.11.2024/ Zdjęcie główne: members.linkedin.com