W marcu 2024 roku LinkedIn poinformował na swoim blogu o rozszerzeniu LinkedIn Thought Leader Ads. Ma ona umożliwić firmom promowanie treści od dowolnego użytkownika na stronach, którymi zarządzają. Do tej pory funkcja dotyczyła tylko publikacji pracowników.
Z badania Edelman-LinkedIn B2B Thought Leadership Impact Study 2024 wynika, że niemal 73 proc. respondentów twierdzi, że treści związane ze strategią Thought Leadership są bardziej wiarygodne niż materiały marketingowe i oferty produktowe. Jak czytamy w komunikacie, zaufanymi przedstawicielami marek mogą być nie tylko pracownicy, ale również klienci lub eksperci branżowi, którzy mogą podzielić się swoją opinią na temat marki. Rozszerzenie funkcji zapewnia firmom nowy sposób dotarcia do grupy docelowej.
Źródło: linkedin.com
Aby skorzystać z nowej opcji, należy zalogować się do Campaign Managera, a następnie wyszukać konkretnego użytkownika i za pomocą adresu URL opublikować jego treści, które mają być promowane na stronie. Wyszukiwanie spowoduje wyświetlenie listy postów danej osoby, które marka może sponsorować. Gdy firma wybierze publikację do promocji, twórca ma otrzymać powiadomienie z prośbą o „zatwierdzenie” lub „odrzucenie” żądania, aby uniknąć wykorzystywania treści bez zgody autora.
Funkcja ma być dostępna dla wszystkich użytkowników do końca marca 2024 roku. (af)