4 lutego 2025 roku LinkedIn poinformował o zmianach, jakie wprowadził w związku ze wzrostem popularności wideo. Serwis zachęca użytkowników do dzielenia się wiedzą, doświadczeniem i historiami za pośrednictwem filmów, co ma zwiększyć ich widoczność w strumieniu oraz poprawić wykrywalność.
Platforma podaje, że czas oglądania treści wideo na LinkedInie wzrósł o 36 proc. rok do roku. Dla serwisu jest to sygnał, aby skupić się na rozwoju tego typu materiałów. Z tej okazji udostępniono kilka nowych aktualizacji, które mają urozmaicić funkcję filmów.
Jak informuje LinkedIn, latem 2024 roku dodano tryb pełnoekranowy dla pionowych wideo na urządzeniach mobilnych. Ponadto, zaczęto testować nowe sposoby na odkrywanie filmów, w tym zakładkę z tego typu treściami na urządzeniach mobilnych i modułem „Wideo dla Ciebie” w kanale.
W odpowiedzi na potrzeby użytkowników serwis postanowił przenieść te funkcje również do kanału na komputery stacjonarne. Co więcej, platforma podjęła decyzję o ulepszeniu wyszukiwania, które poza zwykłymi postami będzie uwzględniać też materiały wideo. Dzięki temu użytkownicy po kliknięciu w dany film zostaną przeniesieni do karuzeli, w której będą mogli przeglądać tego typu treści związane z wyszukiwanym tematem.
Platforma postanowiła dodać również opcje, które pomogą użytkownikom w kierowaniu potencjalnych obserwatorów do przeglądania ich profili, sprawdzania usług, a także nawiązywania kontaktu. Umożliwić ma to nowy podgląd konta w pełnoekranowym odtwarzaczu wideo.
„Widzowie będą mogli zobaczyć migawkę Twojego profilu bezpośrednio w naszym pełnoekranowym odtwarzaczu wideo – i mogą uzyskać podgląd innych utworzonych przez Ciebie filmów, bez opuszczania odtwarzacza. Dzięki temu potencjalni obserwatorzy, współpracownicy i przyszli partnerzy biznesowi mogą jeszcze łatwiej odkryć Twój profil i treści” – przekazuje LinkedIn.
Serwis wprowadził też bardziej widoczny przycisk śledzenia w pełnoekranowym odtwarzaczu wideo, który obserwatorzy mogą dotknąć, aby być na bieżąco i angażować się w udostępniane przez dany profil treści. Ponadto, użytkownicy mogą śledzić średni czas oglądania. Opcja ta ma za zadanie pozwolić twórcom odkryć, które treści najbardziej trafiają do odbiorców.
Aby umożliwić użytkownikom pogłębianie wiedzy na temat tworzenia wideo w serwisie, LinkedIn uruchomił kilka nowych kursów. Tematy obejmują m.in. tworzenie angażujących materiałów wideo czy ich efektywną edycję. (ao)
Źródło: linkedin.com, Up 36% over the last year, video on LinkedIn is booming — the time to create is now, Lakshman Somasundaram, 4.02.2025