Na LinkedInie jest już zarejestrowanych ponad miliard użytkowników. Pierwszego listopada 2023 roku platforma poinformowała na swoim blogu, że z tej okazji wprowadza nową funkcję dla członków premium.
Subskrybenci będą mogli połączyć się z chatbotem i zadawać mu sugerowane pytania, takie jak „Czy pasuję do tej pracy?” albo „Jak pracodawcy mogą mnie zauważyć?”. Sztuczna inteligencja ma ocenić, czy warto ubiegać się o dane stanowisko oraz dzielić się spostrzeżeniami na temat tego, w jaki sposób użytkownik może spełnić wymagania pracodawcy. Nowe narzędzie ma przeanalizować posty w kanale użytkowników i pomóc w znalezieniu odpowiedniej firmy, która w danym momencie rekrutuje. Odpowiedzi mają być oparte na artykułach eksperckich, zarówno z LinkedIna, jak i z całej sieci. Co więcej, funkcja ma wykrywać błędy w CV, które mogą utrudnić proces aplikowania.
Nowa opcja ma być dostępna dla subskrybentów premium bez żadnych dodatkowych kosztów. (af)