LinkedIn w marcu 2024 roku wprowadził nowe funkcje, które mają pomóc użytkownikom w zdobywaniu kompetencji przydatnych w ich miejscu pracy i powiązać pozyskane umiejętności z możliwościami w kluczowych obszarach działalności.
Platforma uruchomiła opcję Next Role Explorer, która rekomenduje potencjalne kolejne role pracownikom w ich firmie na podstawie ich obecnych stanowisk i celów zawodowych. W rekomendacjach wskazane są konkretne umiejętności potrzebne do odniesienia sukcesu w danej roli. Pracownicy będą mogli uzyskać spersonalizowane plany nauczania, które mają na celu odnalezienie luk w umiejętnościach, by móc rozwijać dalej swoją ścieżkę kariery. Rekomendacje są przygotowywane na podstawie danych użytkowników, którzy dokonali podobnej zmiany pracy. Zdaniem serwisu funkcja może również pomóc organizacjom dostosować rozwój kwalifikacji do potrzeb firmy.
Źródło: linkedin.com, Jill Raines
Źródło: linkedin.com, Jill Raines
Jak podaje LinkedIn w komunikacie, 84 proc. menedżerów ds. rekrutacji zgadza się, że umożliwienie pracownikom odkrywania nowych możliwości na ścieżce kariery jest najlepszym sposobem na kontynuowanie współpracy. Jednak tylko 1/5 pracowników jest przekonana, że uda jej się zdobyć awans.
Kolejna opcja jest dostępna na LinkedIn Jobs. Pracownicy mogą otrzymywać powiadomienia o nowych stanowiskach w ich firmie i złożyć na nie aplikację. Wszystkie informacje następnie trafiają bezpośrednio do aplikacji Recruiter, co ma pomóc zespołom rekrutacyjnym zobaczyć zainteresowanie kandydatów. (af)