LinkedIn poinformował, że wprowadza nowe opcje reklamowe ze względu na rosnące zainteresowanie materiałami wideo w serwisie. Celem wprowadzonych funkcji ma być m.in. zwiększenie „zbiorowego zaufania” wśród klientów marek.
Lindsey Edwards, wiceprezeska ds. zarządzania produktami w LinkedInie, opublikowała na stronie serwisu artykuł, w którym omawia nowe rozwiązania portalu oraz ich znaczenie dla internautów. Podkreśla m.in., że 75 proc. dorosłych obywateli Stanów Zjednoczonych spędza do dwóch godzin dziennie na oglądaniu krótkich materiałów wideo, a liczba filmów przesyłanych na LinkedInie „wzrasta o 45 proc. rok do roku”. Jak dodaje, „amerykańscy widzowie spędzą 55 minut więcej każdego dnia na oglądaniu cyfrowych materiałów wideo niż na oglądaniu tradycyjnej telewizji”.
Ekspertka zwraca uwagę, że marketerzy powinni skupić się na budowaniu relacji i „zbiorowego zaufania” wśród klientów, w tym decydentów i fanów marek, którzy mają wpływ na decyzje dotyczące zakupu produktów czy usług.
LinkedIn wprowadza więc nowe rozwiązania przeznaczone dla przedsiębiorców B2B. Jednym z nich jest „The Wire”, czyli narzędzie umożliwiające promowanie reklam wideo w strumieniu obok treści publikowanych przez wybrane firmy. Dzięki niemu marki będą mogły wskazać miejsce wyświetlania reklam na profilach, co może pomóc m.in. w zwiększeniu wiarygodności promocji.
Serwis podkreśla, że współpracuje z wieloma firmami w ramach testów nowej opcji. Wymienia m.in. amerykańskie przedsiębiorstwo mediowe NBCUniversal czy międzynarodową agencję prasową Reuters.
LinkedIn przypomina także, że w październiku 2023 roku rozpoczął testy Accelerate, narzędzia AI służącego do tworzenia kampanii reklamowych. Jego częścią były formaty Live Event Ads i Thought Leader Ads pozwalające na efektywne tworzenie i optymalizację treści.
Teraz serwis informuje, że dzięki Accelerate marketerzy tworzą „o 15 proc. wydajniejsze kampanie i generują o 52 proc. niższy koszt za dane reklamy w porównaniu do klasycznych rozwiązań”. Narzędzie pozwala im na połączenie informacji o przedsiębiorstwie z danymi LinkedIna. Dzięki temu reklamodawcy mogą docierać do osób, które z większym prawdopodobieństwem zwrócą uwagę na przedstawiane przez nich treści.
Co więcej, marketerzy zyskają możliwość „tworzenia angażujących kreacji za pomocą narzędzia Microsoft Designer”. Pozwoli ono na wykorzystanie generatywnej sztucznej inteligencji do kreowania kampanii m.in. dzięki opcjom z różnymi obrazami i nakładkami tekstowymi.
Osoby korzystające z Accelerate będą mogły również udoskonalać targetowanie dzięki wykluczaniu poszczególnych firm czy stron trzecich. Zyskają również możliwość zadawania pytań nowemu asystentowi AI w celu uzyskania rekomendacji poprawiających jakość kampanii. (an)
Źródło: linkedin.com, Expand Your Influence Across B2B Buying Groups with New Offerings, Lindsey Edwards, 5.06.2024